بایگانی‌ها

کن جای متجاوزان نیست!

▪️ویدیوی وایرال شده از دعوای تی‌یری فرمو با  یک نیروی پلیس
▪️ویدیوی وایرال شده از دعوای تی‌یری فرمو با یک نیروی پلیس

دوشنبه و پیش از شروع جشنواره جهانی فیلم کن، تی‌یری فرمو در نشستی با حضور خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ گفت  و به حاشیه‌ها جواب داد. فرمو از خبرنگاران پرسید که آیا آنها باور می‌کنند که کن تجاوزگران جنسی را ستایش می‌کند؟ چندی پیش آدل انل بازیگر فیلم «پرتره زنی در آتش» نامه سرگشاده‌ای در مجله تله‌راما به چاپ رساند و چنین اتهامی به جشنواره کن زد.

.

انل پس از جایزه بهترین کارگردانی رومن پولانسکی در مراسم سزار سال 2020 بازیگری را برای همیشه کنار گذاشت.او گفت که کن آمادگی دارد تا هر کاری برای دفاع از مدیران سینمایی متجاوز انجام بدهد. اشاره انل به رومن پولانسکی، ژرار دوپاردیو  و دومینیک بوتان، رئیس   CNC  (به عبارتی سازمان ملی سینمای فرانسه)  بود. فرمو  پیش از آغاز جشنواره کن به روززنامه نگاران گفت که نظرات رادیکال انل، غلط است. انل برای نمایش فیلم «پرتره زنی در آتش» ساخته  سلین سیاما سال 2019 به کن رفته بود.

 

فرمو گفت:« او وقتی به کن آمد  این نکته را در نظر نداشت مگر اینکه دچار پریشانی ذهن  باشد.مردم از جشنواره کن برای بیان نظراتشان نسبت به چنین موضوعاتی استفاده می کنند و این عادی است چون ما به آنها تریبون می دهیم. اما اگر شما فکر می‌کنید که جشنواره‌ای برای تجاوزگران است، نباید اینجا باشید و به حرفهای من گوش بدهید.»

 

فرمو به انتقاد از انتخاب فیلم «ژان دو باری» به عنوان فیلم افتتاحیه با بازی جانی دپ نیز پاسخ داد:«من به تصویر جانی دپ در آمریکا فکر نمی‌کنم. اجازه بدهید حقیقتی را بگویم، من در زندگی فقط یک قانون دارم و آن آزادی اندیشه ، آزادی بیان و رفتار در چارچوب قانون است. اگر جانی دپ از بازیگری در یک فیلم ممنوع شده باشد یا نمایش فیلمی ممنوع شده باشد.ما اینجا درباره ش صحبت نمی کنیم. بنابراین فیلم مایون را دیدیم و اگر می‌شد در بخش مسابقه باشد. او هشتمین زن فیلمساز در بخش مسابقه  بود.»