بایگانی‌ها

36 ساعت فیلمبرداری برای یک مستند

36 ساعت فیلمبرداری برای یک مستند
36 ساعت فیلمبرداری برای یک مستند

مستند «شهراشغال شده »ساخته استیو مک‌کوئین  دو روایت را موازی درباره شهر آمستردام پیش می‌برد. تصویری از کاوش خانه به خانه مردم شهر در دوران اشغال نازی‌ها و از سوی دیگر  سفری روشن در شهر در آخرین سال دوران پاندمی در زمان کنونی را ارائه می‌دهد. مستند شهر اشغال‌شده براساس کتابی نوشته  بیانکا استیگتر ساخته شده که نام کتاب «اطلس یک شهر اشغالی:آمستردام1940 تا 1945) است. بیانکا استیگتر همراه زندگی مک‌کوئین و کارگردان و نویسنده ی اهل هلند است. در حقیقت او درباره زادگاهش آمستردام کتاب نوشته است.

 

مدت زمان مستند 4 ساعت و 26 دقیقه اعلام شده که می‌توانست طولانی‌تر هم باشد! کارگردان فیلم به ایندی‌وایر می‌گوید که ما 36 ساعت فیلمبرداری مفید داشتیم، نه برابر طولانی‌تر از نسخه  تدوین نهایی بود.  استیو  از هنرمند پرفورمنس به نام ملانی هیمز برای روایت داستان اشغال نازی‌ها بهره برد. مک‌کوئین می‌گوید که نیاز به سفری داشتیم تا تماشاگر شهر آمستردام را بشناسد و  موضوع کاملا باید با فرم منطبق می‌بود.»

مک‌کوئین علاوه بر کارگردانی، تهیه‌کنند مستند «شهر اشغال‌شده» است. او نخستین بار سال 2009 برای نمایش فیلم «گرسنگی» به جشنواره کن دعوت شد.