بایگانی‌ها

بقای جهان…

بقای جهان...
بقای جهان...

▪️کریستفر نولان «اوپنهایمر» را یک فیلم بلاک باستر توصیف می‌کند که به بقای دنیا می‌پردازد.

او می‌گوید که فیلم تازه‌ش بی‌نهایت پرفروش می‌شود و درباره بقای دنیاست. فیلمساز 52 ساله اوپنهایمر را با بازی کیلین مورفی در نقش پدر بمب اتم، جی رابرت اوپنهایمر آماده نمایش دارد. نولان عقیده دارد که هیچ وقت به چنین داستان پراهمیتی نپرداخته بود.

در گفتگو با مجله امپایر نولان گفت:«مهم ترین مضمون هر فیلم بلاک باستر بزرگی بقای دنیاست. اوپنهایمر هم در این باره است. من هیچ داستان مهمتری از داستان اوپنهایمر نمی شناسم. استفاده از دنیای سرگرمی سازی برای بیان یک مساله جدی کمی  ریسک دارد اما سرگرمی سازی در سینما از فرم‌های مختلفی بهره مند هستند. اوپنهایمر چنان داستان جذابی داشت که  روایتش باعث افتخار ما  بود.» کریستفر نولان در ادامه گفت که بزرگترین چالش او در دوران فیلمبرداری بازسازی تست ترینیتی از بمب اوپنهایمر در صحرای نیومکزیکو بدون استفاده از جلوه های بصری بود.

«من انفجارهای فراوانی در بسیاری از فیلم‌هایم داشته‌ام. اما این سکانس بسیار منحصر بفرد بود به خصوص که در میان یک صحرا در شب با گروه بزرگی از بازیگران همراه بودم و واقعا یک انفجار بزرگ را داشتیم انجام می دادیم و فیلمبرداری می کردیم.کاری از دست من ساخته نبود باید سرصحنه می آمدم و آنها داشتند کارشان را در ابعاد بزرگی انجام می دادند.اما پشت ذهن شان می دانستند که احتمال آتش سوزی وجود دارد.   چنین تنش هایی کاملا درگیرکننده است.»