بایگانی‌ها

نامه عاشقانه به ناپل

نامه عاشقانه به ناپل
نامه عاشقانه به ناپل

▪️دو سال پس از بازگشت پائولو سورنتینو به ناپل برای ساخت «دست خدا»، او دوباره به شهر زادگاهش برای ساخت پروژه جدیدی برمی‌گردد. فیلم تازه سورنتینو هنوز عنوانی ندارد اما درباره زنی به نام پارته نوپه است، او نام شهر باستانی و قدیمی، ناپل را دارد اما نه حوری مانند  است و نه افسانه است.  سورنتینو درباره فیلم تازه خود چنین توضیحاتی ارائه داد.

 

در افسانه های یونانی پارته نوپه، نام یک حوری است که نتوانست اودیسه را با آهنگ هایش سمت خود جلب کند، خود را به دریا انداخت و غرق شد. جسد او روی یک صخره نمادین در ناپل  قرار گرفت. جایی که شهر ناپل آنجا بنا شد. ناپلی ها در ایتالیا با نام «پارته‌نوپه‌ی ها» نیز شناخته می شوند.

 

فیلمبرداری پروژه تازه سورنتینو در روزهای  آخر ماه ژوئیه شروع می‌شود و لوکیشن در شهر ناپل و جزیره کاپری است.سورنتینو درباره فیلم جدیدش گفته است:« زندگی طولانی پارته نوپه  مجموعه کامل هستی انسان را در بر می گیرد: سبک دلی جوانی و زوال آن، زیبایی کلاسیک و تغییر ناپذیرش، عشق های بیهوده و غیرممکن، معاشقه های کهنه و شور سرگیجه آور، بوسه های شبانه در جزیره کاپری، برق های شادی و رنج های مداوم. پدران واقعی و جعلی. پایان ها و آغازهای جدید.» سورنتینو ادامه می دهد: همراه با تعداد زیادی شخصیت دیگر: مردان و زنان ناظر و دوست داشتنی، موج هایی از مالیخولیا و ناامیدی آنها، بی حوصلگی و ناامیدی آنها، اضطراب آنها از نخندیدن دوباره به مردی شیک پوشی که در یکی از خیابان شهر زمین می خورد و می افتد. داستان روایت خواهد شد….»

 

 

بازیگران فیلم سورنتینو عبارتند از لوئیزا رانیری، سیلویو اورلاندو، استفانیا ساندرلی، ایزابلا فراری، په په لانزتا، آلفونسو سانتاگاتا، سیلویا دگراندی و سلستا دالا پورتا.  سورنتینو با این پروژه،  دهمین  فیلم بلند خود را می‌سازد. فیلم تازه او عملا یک نامه عاشقانه به شهر ناپل با حضور یک قهرمان زن است.