بایگانی‌ها

900 میلیون دلار ضرر دیزنی

900 میلیون دلار ضرر دیزنی
900 میلیون دلار ضرر دیزنی

▪️والت دیزنی با زیان مالی حدود 900 میلیون دلای روبرو شده است. دو فیلم  «پری دریایی کوچک» و «نگهبانان کهکشان»  نتوانستند براساس پیش‌بینی‌ها بفروشند. این شکست اقتصادی را به شکست دو فیلم دیگر دیزنی «لایت‌یر» و « دنیای عجیب»  اضافه کنید که سال گذشته اکران شدند.

 

دیزنی   قرار داد پخش  با پلتفرم‌ها ندارد و پس از اکران در سینما فیلم‌ها را در پلتفرم‌هایی مانند نتفلیکس پخش نمی‌کند. بنابراین آنها سودی از قرارداد با پلتفرم‌ها مانند دیگر کمپانی ها نمی برند. اگر دیزنی امتیاز پخش آثارش را با پلتفرم‌هایی مانند نتفلیکس یا آمازون بفروشد یا الگوی اکرانی شبیه یونیورسال داشته باشد، شاید بتوانند از چنین زیان‌های مالی هنگفتی جلوگیری کنند. دیزنی ترجیح می دهد که تمام آثار و تولیداتش را انحصاری در دیزنی پلاس پخش کند.

 

 

کمپانی دیزنی حدود 7 هزار کارمند و شغل را از کمپانی حذف کرد تا بتواند 5.5 میلیارد دلار در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند. باب ایگر که ماه نوامبر به عنوان مدیر به دیزنی بازگشته در تلاش است تا به پلتفرم دیزنی پلاس رونق بدهد و شرایط پارکهای تفریحی دیزنی را به ثبات برساند. با توجه به این شرایط کماکان دیزنی با چالش‌هایی روبرو است و باید تحولاتی ایجاد کند.