بایگانی‌ها

در هالیوود از هوش مصنوعی نترسید!

در هالیوود از هوش مصنوعی نترسید!
در هالیوود از هوش مصنوعی نترسید!

جیمز کامرون هراس از هوش مصنوعی در هالیوود را بیهوده دانست. استفاده از هوش مصنوعی به جای بازیگران روی پرده یکی از دلایل عمده اعتصاب اخیر اتحادیه بازیگران آمریکا است که صنعت سینما را به تعطیلی کشانده اما کارگردان «تایتانیک» عقیده دارد که فن آوری هرگز نمی‌تواند جایگزین فیلمنامه نوشته شده توام با عواطف انسانی باشد.

 

جیمز کامرون گفت:« هرگز مساله این نیست که چه کسی فیلمنامه را نوشت بلکه سوال این است آیا داستان خوبی دارد؟ من شخصا به  ذهنی بی‌جسم (هوش مصنوعی) که فقط آنچه را که ذهن‌های تجسم‌یافته (انسان‌ها)  به آنها می گویند ، تکرار می کنند،باور ندارم ؛ هوش مصنوعی در مورد زندگی‌ای که  انسان ها داشته‌اند، درباره عشق، درباره دروغ، درباره ترس، و موضوع  فناپذیری انسان ها را بازگو می کنند – فقط همه این چیزها را  کنارهم قرار می دهد و دوباره آن را به شما تحویل می دهند. من فکر نمی‌کنم که این چیزی باشد که بتواند روی مخاطب تاثیر بگذارد. بیاید بیست سال دیگر صبر کنیم. و ببینیم آیا یک هوش مصنوعی می تواند جایزه اسکار بهترین فیلمنامه را برنده شود. به نظرم ما بیش از حد هوش مصنوعی را جدی گرفته ایم.»

 

هوش مصنوعی  در زندگی روزانه به طور فزاینده ای رواج بیشتری پیدا میکند. کامرون اشاره کرد که فیلم کلاسیک او در سال 1984 «ترمیناتور» جنبه خطرناک فن آوری  را به تصویر درآورده بود.« به زعم من مسلح‌سازی هوش مصنوعی بزرگترین خطر است. فکر می کنم ما وارد مسابقه تسلیحات هسته‌ای با هوش مصنوعی خواهیم شد و اگر آن را نسازیم، مطمئناً بقیه آن را خواهند ساخت و به این ترتیب، آن وقت  خطر تشدید می‌شود.»