بایگانی‌ها

حمایت آلبرتو باربرا از رومن پولانسکی و وودی آلن

حمایت آلبرتو باربرا از رومن پولانسکی و وودی آلن
حمایت آلبرتو باربرا از رومن پولانسکی و وودی آلن

▪️با حضور وودی آلن، لوک بسون و رومن پولانسکی در جشنواره ونیز درخواست تحریم آنها شکست خورده است. مدیر جشنواره ونیز آلبرتو باربرا از تصمیم خود برای پذیرش فیلم پولانسکی و لوک بسون  و وودی آلن در بخش رسمی جشنواره دفاع کرد. باربرا به این موضوع تاکید ورزید که لوک بسون و هم وودی آلن از اتهامات شان تبرئه شدند:« از نقطه نظر رسمی و قانونی بسون و وودی آلن تبرئه شدند. و لوک بسون هرگز  دادگاه هم نداشت. آلن بیست سال پیش دوبار تبرئه شد. من دلیلی برای مطرح کردن این مسائل نمی بینم.»

 

در مورد پولانسکی، که پرونده‌اش با آلن و بسون بسیار متفاوت است، خوب، استدلال باربرا دقیقاً مانند درخواست‌های سامانتا گیمر، قربانی پولانسکی بود اینکه وقت آن است این مساله را رها کنیم و هنر را از هنرمند جدا کنیم:«پرونده پولانسکی پنجاه سال پیش مطرح شد. من درک نمی کنم چرا نمی توان میان مسوولیت های یک انسان و مسوولیت های هنرمند تمایز قائل شد. پولانسکی نود ساله است یکی از معدود اساتید فیلمسازی است که هنوز  فیلم می سازد. او یک فیلم خارق العاده ساخته. شاید آخرین فیلم کارنامه او باشد. هرچند که من امیدوارم مانند دی الیویرا  که 105 سال دارد، به فیلم سازی ادامه بدهد. من محکم کنار کسانی می ایستم که بحث تماییز قائل شدن میان مسوولیت های فردی و هنرمند را مطرح می کنند.»

 

لوک بسون اخیرا از تمام اتهاماتش تبرئه شد. وودی آلن نیز دوبار در اواخر دهه نود دادگاهی شد او نیز تبرئه شد.درمورد پولانسکی او مسوولیت رفتار خود را پذیرفت و خواستار بخشش شد. قربانی نیز او را بخشید و خواست که پرونده آزار جنسی رومن پولانسکی به فراموشی سپرده شود.