بایگانی‌ها

شینید اوکانر درگذشت

شینید اوکانر درگذشت
شینید اوکانر درگذشت

▪️شینید اوکانر، خواننده ایرلندی در سن پنجاه و شش سالگی چشم از جهان فروبست. علت مرگ او اعلام نشده است. شینید اوکانر سال‌ها با مشکلات روحی دست و پنجه نرم می‌کرد.او در روزهای ابتدایی ماه ژوئیه در صفحه کاربری خود نوشته بود که پس از 23 سال  دوباره به شهر لندن برگشته  و تولید آلبومی را به پایان رسانده که قرار است سال آینده میلادی پخش شود. او حتی برنامه تورهای خود برای کشورهای استرالیا و نیوزلند  در سال آینده و قاره اروپا و آمریکا را  در سال 2025 اعلام کرده بود.

 

شینید اوکانر کودکی سختی داشت. همانطور که خودش گفته بود، وقتی هشت ساله بود پدرومادرش  از هم جدا شدند.او نزد مادرش زندگی می‌کرد که شینید را آزار می‌داد به همین دلیل او حامی و سخنگوی کودکان آزاردیده شد. در پانزده سالگی شینید هجده ماه در بیمارستان روانی بستری بود.دلیل بستری شدن او مدرسه گریزی و دله دزدی عنوان شده است. اما اوکانر استعداد موسیقی داشت. کم کم گروهی به نام Ton Ton Macoute تشکیل داد، مدرسه را رها کرد و به شهر دوبلین رفت. شهرت جهانی او با انتشار دومین آلبومش I Do Not Want What I Haven’t Got, به وجود آمد. در این آلبوم او تنظیم جدیدی از ترانه Nothing Compares 2 U منتشر کرد. ترانه ی که برای پرینس نوشته شده بود و در آلبوم پرینس به نام خانواده منتشر شده بود. این ترانه از اوکانر یکی از محبوب‌ترین آثار اوست.

 

 

اوکانر در سینما در فیلمی از نیل جوردن به نام «پسر قصاب»(1997) ظاهر شد.هشت آلبوم منتشر کرد.چهار بار نامزد جایزه گرمی شد. ترانه Lay Your Head Down را برای فیلم آلبرت نابز خواند که نامزد جایزه گلدن گلوب شد.

 

اوکانر در زندگی شخصی جنجال کم نداشت. سال 1993 عکس پاپ را در جریان اجرای ترانه جنگ از باب مارلی در برنامه  زنده شنبه شب ریز ریز کرد .حرکت او در اعتراض به کودک آزاری  توسط کشیش ها در کلیسا بود.  شبکه ان بی سی 4400 تلفن شکایت برای پخش این برنامه دریافت کرد. سال 2007 اوکانر در گفتگویی اعلام کرد که به بیماری دو قطبی مبتلاست.او سال 2003 به این بیماری دچار شد. سال 1999 روز تولد سی و سه سالگی تلاش ناموفقی برای خودکشی داشت. او دارای سه فرزندپسر و یک دختر بود که یکی از فرزندانش با خودکشی جان خود را از دست داده بود.

 

شینید اوکانر چند سال پیش به دین اسلام گروید و نام شهدا صداقت را برای خود برگزید. او یکبار گفته بود:رسانه ها تصویر یک دیوانه را از من ساختند چراکه مانند یک ستاره پاپ رفتار نمی‌کنم. از نظر من رفتاری مانند ستاره پاپ داشتن ،یک جور زندان است.باید یک دختر خوب باشی.»