بایگانی‌ها

اعتراض نوه اوپنهایمر به سکانسی از فیلم نولان

اعتراض نوه اوپنهایمر به سکانسی از فیلم نولان
اعتراض نوه اوپنهایمر به سکانسی از فیلم نولان

▪️«اوپنهایمر» ساخته کریستفر نولان با انتقاد نوه ی پدر بمب اتم جی.رابرت اوپنهایمر به دلیل کم دقتی در سکانسی در ابتدای فیلم قرار گرفت.  چارلز اوپنهایمر در حالی که فیلم نولان را ستودو آن را جذاب توصیف کرد اما با یک سکانس از فیلم مساله دارد و درستی این سکانس را زیر سوال برد. او در گفتگو با مجله تایم درباره پدربزرگش گفت:« بخش‌هایی در فیلم هست که با آن مخالف هستم اما واقعا مقصر نولان نیست. بخشی که کمتر دوست داشتم اشاره به سیب مسموم است که در کتاب منبع فیلم پرومته آمریکایی هم مساله بود.»

 

 

فیلم و کتاب جزئیات حادثه‌ی را توضیح می‌دهند که اوپنهایمر خودش را آماده می‌کند تا استادش پتریک بلکت(جیمز دارسی) را در دانشگاه کمبریج مسموم کند. حقیقت این ماجرا محل بحث است. در مورد این سکانس اوپنهایمر  گفت:« من قطعا  اگر می توانستم این سکانس سیب را حذف می کردم. اگر کتاب را با دقت کافی خوانده باشید، نویسندگان اشاره کردند که ما واقعا نمی‌دانیم چنین چیزی اتفاق افتاده باشد. هیچ سندی از اوپنهایمر نیست که تلاش کند کسی را به قتل برساند. واقعا  اتهام جدی است و فیلم و کتاب مرور تاریخ است. هیچ دوست  یا دشمنی از اوپنهایمر  که چنین ماجرایی را در دوران زندگی او شنیده ،باورش نشده که حقیقت داشته باشد.»

 

«متاسفانه در کتاب پرومته آمریکایی چنین تصویر شده که رابرت اوپنهایمر تلاش کرد استادش را به قتل برساند.» فیلم اوپنهایمر با ستایش منتقدان روبرو شد و  بیش از 200 میلیون دلار فروخته است.