بایگانی‌ها

تحریم فیلم آخر وودی آلن در آمریکا

بلیت سکه شانس در ونیز گیر نمی‌آید
بلیت سکه شانس در ونیز گیر نمی‌آید

▪️جشنواره جهانی فیلم ونیز  قرار است “Coup de Chance” ساخته وودی آلن را به نمایش درآورد .فیلم جدید وودی آلن بهار در شهر نیویورک برای تعداد محدودی از اهالی رسانه اکران خصوصی داشت و واکنش‌ها به فیلم مثبت بود.

 

فیلم “Coup de Chance” پنجاهمین فیلم وودی آلن با بازیگران فرانسوی و در فرانسه فیلمبرداری شد. فیلم درامی تلخ است که با «امتیاز» (2005) مقایسه می‌شود. اما تماشاگران آمریکایی نمی‌تواند به تماشای این فیلم بنشینند چرا که هیچ پخش‌کننده‌ی تا امروز تمایلی به خریداری فیلم نداشته است.

یکی از عوامل نزدیک به پروژه می‌گوید که ما امیدواریم نقدهای مثبتی که فیلم در جشنواره ونیز از سوی منتقدان بگیرد اثر مثبتی بگذارد اما مساله فقط کیفیت این فیلم برای پخش کننده در آمریکا نیست. واقعا لذت بخش بوده که ما با پخش‌کنندگان فرانسوی، اسپانیایی یا روسی همکاری کردیم. آنها از دورنمای فیلم راضی  هستند و مناطق بیشتری به زودی برای پخش فیلم اعلام خواهد شد، اما غیرممکن است که هر یک از پخش کنندگان آمریکایی حتی با ما ملاقات کنند. تفاوت مثل شب و روز بوده است.

 

سال 2019 نیز فیلم شاهکار رومن پولانسکی «یک افسر و یک جاسوس» با ستایش منتقدان اروپایی روبرو شد جایزه فیپرشی و بزرگ را از جشنواره ونیز گرفت و سه جایزه از مراسم سزار کسب کرد اما  نقدهایی که منتقدان آمریکایی درباره فیلم نوشتند فیلم پولانسکی را متوسط ارزیابی کردند. همین اتفاق برای فیلم  «واندر ویل» ساخته وودی آلن با بازی کیت وینسلت هم افتاد، جشنواره فیلم نیویورک «واندر ویل» را در اوت 2017 پذیرفت. اکتبر آن سال و چند هفته مانده به نمایش فیلم هشتگ می‌تو علیه وودی آلن به راه افتاد و دوباره پرونده قدیمی اتهام جنسی وودی آلن مطرح شد. زمانی که فیلم در جشنواره نیویورک به نمایش درامد، نقدها طوری بود که یکی از بدترین فیلم های وودی آلن در کارنامه کاری او از نگاه منتقدان آمریکایی شد. این در حالی است که یکی از بهترین فیلم‌های متاخر کارنامه وودی آلن است. از آن پس وودی آلن برای پیدا کردن پخش کننده در امریکا برای فیلم‌هایش به مشکل برخورده است.

Coup de chance (2023)