بایگانی‌ها

واکنش پیمان معادی به حکم سعید روستایی

واکنش پیمان معادی به حکم سعید روستایی
واکنش پیمان معادی به حکم سعید روستایی

 

پیمان معادی در صفحه اینستاگرام خود در واکنش به رای دادگاه درباره سعید روستایی چنین نوشت:«سعید جان خنده دار و باعث تاسفه اگر کسی فکر کنه احکام عجیب و غریب روی کاغذ میتونن قدری از خلاقیت یا دغدغه هنرمند نابغه ای مثل تو رو کم  کنن یا در روند پیشرفت و موفقیتت خللی وارد کنن من افتخار این رو داشتم که در تمام سه فیلمی که ساختی بازی کنم و با شناختی که ازت دارم مطمئنم همه این سختیها و تهدیدها برات تبدیل به تجربیاتی بکر و درخشان میشن تا فیلم بعدیت رو برای مردمی که همیشه مسائل و مصائبشون دغدغه اصلیت بوده بهتر و دیدنی تر از قبل بسازی.  

سینماگر بودن در همه دنیا کار سختیه ولی ما در ایران یاد گرفتیم که برای نگارش و نمایش قصه هامون باید از همۀ هنرمندان جهان قوی تر پوست کلفت تر، صبورتر و البته امیدوارتر به آینده باشیم. بهترین آثار هنری جهان عمدتا توسط آرتیستهایی خلق شدند که مرارت بیشتری کشیدند و شاهکارهای سینمای خودمان در دهه های گذشته بهترین گواه این حقیقت هستند. متاسفم که در سالهای اخیر این جمله همیشه ورد زبانمان بوده که ” این نیز بگذرد ولی سعید عزیز واقعا هم گذشته هرچند سخت و هر چند پر هزینه در نهایت اما هنرمندان درخشانی مثل تو مانده اند و میمانند و میسازند همونطور که بزرگان ما در گذشته با همین رویه شاهکارهای فرهنگی و هنری مارو در زمینههای مختلف خلق کردند. و البته ناگفته نماند که همه صادر کنندههای این احکام عجیب همه مبصرها و تنبیه کنندهها رفتهاند و میز و صندلیهایشان را نفر بعدی تصاحب کرده تا آنها هم بخش اعظم هوش و استعداد خودشون رو به خدمت اختراع ممنوعیتهای بکر و خلاقانه جدید بگیرند.  

مثل ممنوع المعاشرت کردن تو با جماعت سینمایی راستی این متن معاشرت من با تو بود نه ،برعکس بنابراین برای تو جرم محسوب نمیشه و در آخر هم باید بگم که سعید نازنین تو معاشر سینمایی من نیستی؛ تو رفيق من و مثل برادر کوچکتر من بودی و هستی این روزها بیشتر از هر زمان دیگه ای مشتاق معاشرت با تو و گپ و گفتهای سازنده و پرشورمون هستم به زودی کنار هم میشینیم و چایی گفتگومون رو با سوهان سوغاتی تو شیرین میکنیم تا خوشی و کیف و حالمون دو چندان شه.