بایگانی‌ها

تاکید بر پخش «خائن‌کشی» به صورت فیلم سینمایی

تاکید بر پخش «خائن‌کشی» به صورت فیلم سینمایی
تاکید بر پخش «خائن‌کشی» به صورت فیلم سینمایی

▪️«خائن کشی» آخرین ساخته مسعود کیمیایی در حالی به صورت مینی‌سریال عرضه شده که سازندگان فیلم تاکید دارند که نسخه سینمایی این فیلم حتما روی پرده سینماها اکران خواهد شد.

 

به گزارش ایسنا، مسعود کیمیایی دو سال قبل فیلم «خائن کشی» را با جمعی از بازیگران نامدار سینما با روایت قصه‌ای حول نهضت ملی شدن صنعت نفت ساخت که در جشنواره چهلم فیلم فجر رونمایی شد.

 

پروانه نمایش این فیلم از مدت‌ها قبل صادر شده بود ولی شرایط مطلوب برای صاحبان اثر با توجه به وضعیت گیشه سینماها برای فیلم‌های غیرکمدی مهیا نشد؛ چنانکه فیلم «بی‌رویا» به کارگردانی آرین وزیردفتری که سال قبل در جشنواره ونیز شرکت کرده بود، نیز بدون اکران سینمایی راهی اکران آنلاین شده است

 

پخش «خائن کشی» با بازی بازیگرانی همچون مهران مدیری، امیر آقایی، پولاد کیمیایی، پانته‌آ بهرام، فرهاد آئیش، اندیشه فولادوند، حمیدرضا آذرنگ، سام درخشانی، نرگس محمدی، رضا یزدانی و سارا بهرامی در پلتفرم نماوا و در قالب مینی‌سریال آغاز شده و طبق پیگیری ایسنا از صاحبان فیلم، پس از پایان این چند قسمت، فیلم حتما در سینماها اکران خواهد شد.

 

در بهمن سال ۱۴۰۰ و در نشست خبری فیلم «خائن کشی» که بدون حضور مسعود کیمیایی برگزار شد،  دست‌اندرکاران فیلم اعلام کردند که بیش از ۲۰۰ دقیقه برای «خائن‌کشی» فیلمبرداری شده و از آن برای پخش در شبکه نمایش خانگی استفاده خواهد شد. البته در آن مقطع پیش‌بینی نمی‌شد که پخش در نمایش خانگی پیش از اکران سینمایی باشد.

 

در آن نشست مهران مدیری درباره تجربه همکاری با مسعود کیمیایی گفته بود:‌ معتقدم هر بازیگری یک بار درعمرش باید با مسعود کیمیایی بازی کند از بس که دانش عمیقی دارد. آدم خیلی از او یاد می‌گیرد و من گاهی یواشکی کنار دوربین می‌رفتم تا قاب‌بندی یاد بگیرم. مسعود کیمیایی به شدت سینما را بلد است و از جنبه‌های مختلف مثل میزانسن و نور و قاب بندی از او یاد میگیری.