بایگانی‌ها

صفر امتیاز!

صفر امتیاز!
صفر امتیاز!

 

فیلم آخر رومن پولانسکی،«قصر» با نقدهای منفی روبرو شد طوری که شب گذشته در سایت راتن تومیتوز برپایه نه نقد، برآیند امتیاز منتقدان به فیلم صفر است! البته احتمال دارد که این امتیاز با نقدهای بیشتری که برای فیلم نوشته می‌شود تغییر کند. اما چنین واکنش‌هایی نوید می‌دهد که «قصر» فیلم بدی است.

 

روری اوکانر در فیلم استیج می‌نویسد:«فیلمی که  بد  سلیقگی خود را شبیه کتی از جنس پوست راسو می پوشد در حالی که به لحاظ سرگرم‌کنندگی چیز زیادی برای  ارائه ندارد، از نظر سبک نیز کم‌تر حرفی برای گفتن دارد.» جوردن مینتز در هالیوود ریپورتر فیلم را یک «شکست بزرگ» می‌داند. جو-آن تیتمارش  در لندن ایوینینگ استاندارد، می‌نویسد «قصر چنان وحشتناک است که هیچ جای دفاعی بخاطر نبوع کارگردانش باقی نمی‌گذارد.»

 

 

بن کرال در د رپ چنین عقیده دارد:«تغییر شرایط کارگردان مستقیماً به گروه بازیگرانی که می‌توانست برای این کمدی سیاه بی‌هیجان جمع کند، و  به ساخت  حرکت گروتسک‌وار تسلیم ناپذیری مرتبط است که باعث می‌شود فیلم شبیه نمایش یک انگشت میانی بزرگ به دنیا باشد.»

 

با این حال  نمایش فیلم به سنت همیشگی جشنواره‌ها با سه دقیقه تشویق همراه بود. رومن پولانسکی فیلمنامه را همراه یرژی اسکولیموفسکی نوشته است.