بایگانی‌ها

واکنش مثبت منتقدان به «پریسیلا»

واکنش مثبت منتقدان به «پریسیلا»
واکنش مثبت منتقدان به «پریسیلا»

▪️منتقدان در ونیز نخستین واکنش‌های خود به «پریسیلا» ساخته سوفیا کاپولا را نشان دادند، فیلمی که به زندگی پریسیلا پریسلی می‌پردازد. سوفیا کاپولا  کیلی اسپینی را  در نقش پریسیلا و جیکوب الوردی   را در نقش الویس انتخاب کرد. فیلم براساس کتاب خاطرات پریسیلا منتشر شده در سال 1985 ساخته شد و  همسر سابق الویس روی فرش قرمز  در ونیز کنار بازیگران و کارگردان  حضور داشت.

 

واکنش منتقدان به فیلم مثبت است. در سایت راتن تومیتوز برپایه 14 نقد فیلم 100 درصد امتیاز مثبت گرفت و در سایت متاکریتیک برپایه 16 نقد امتیاز آخرین اثر سوفیا کاپولا 83 از 100 است.

 

اوون گلایبرمن در ورایتی پریسیلا را یک درام کاملا صادقانه توصیف می‌کند که با  زیبایی‌شناختی یک  داکیو درامای دقیق به سوژه هایش می پردازد. دیوید رونی در هالیوود ریپورتر می‌نویسد که «پریسیلا» به زیبایی  موقعیت یک بازیکن کلیدی در افسانه الویس را ارتقا می‌دهد و هرکسی که با طول موج های متمایز کاپولا هماهنگ شود، فیلم را تجربه  احساسی لذت بخش خواهد دید.دیوید ارلیش در ایندی‌وایر چنین «پریسیلا» را تحسین می‌کند: «تمرکز فیلم بر دختری است که به آرامی از فانتزی دوران کودکی‌اش بیرون می‌آید» . ارلیش اضافه می‌کند که رویکرد  نرم و خاموش” کاپولا با بلاک باستر سرمستانه ی” باز لورمن در تضاد است.  

 

استفانی بانبری، در ددلاین، عقیده دارد: «کاپولا هنگام مشاهده کارکردهای شهرت، ثروت و افراط در بهترین حالت خود بوده است، سعی نمی‌کند کسی را به سیخ بکشد یا متهم کند، بلکه  آنچه را می‌بیند ثبت کرده است. نقطه قوت فیلم های او در این است  همه چیز را می بیند.»