بایگانی‌ها

اخلاق و بحران در سینمای فرهادی

اخلاق و بحران در سینمای فرهادی
اخلاق و بحران در سینمای فرهادی

ویدیو مقاله یکی از ابزارهای رسانه‌ای نوین برای طرح و بررسی بهتر مفاهیم و سوژه‌ها با کمک زبان تصویر است. در روزهای اخیر، مسلما نمایش «فروشنده» جدیدترین ساخته‌ی اصغر فرهادی در کن مهم‌ترین رویداد در عرصه‌ی فرهنگ و هنر کشورمان بوده. اما سوال اینجا است، این حجم از توجه و کنجکاوی نسبت به فیلم جدید فرهادی از کجا ناشی می‌شود؟ عامل تمایز سینمای فرهادی چیست؟

برای پاسخ به این سوال در دنیای تصویر آنلاین تصمیم گرفتیم که به یک ویدیو-مقاله‌ی معروف درباره‌ی سینمای فرهادی مراجعه کنیم. ویدیو-مقاله‌ای از تینا حسن نیا، نویسنده و منتقد ایرانی‌الاصل ساکن کانادا که علاوه بر یادداشت‌های سینمایی برای رسانه‌هایی چون گاردین، ویلیج وویس و راجر ایبرت دام کام، کتابی را هم با عنوان «فرهادی و زندگی» به رشته‌ی تحریر در آورده است. حسن نیا در این مقاله‌ی تصویری سعی ندارد نشان دهد که بن‌مایه‌ی درام‌های فرهادی بر پایه‌ی مفهوم اخلاق شکل می‌گیرد. از خاستگاه اخلاق و قطب‌نمای اخلاقی شخصیت‌ها تا تاثیر اخلاقیات بر روی رفتارهای انسانی.

دنیای تصویر آنلاین علاقه‌مندان به سینما به ویژه منتقدان و طرفداران سینمای اصغر فرهادی را به تماشای این مقاله‌ی ویدیویی دعوت می‌کند.