بایگانی‌ها

سوژه مستند: بزرگترین خوره فیلم دنیا

سوژه مستند: بزرگترین خوره فیلم دنیا
سوژه مستند: بزرگترین خوره فیلم دنیا

سینا بحیرایی

کمپانی واینستاین تمام حقوق مستندی به نام «21 سال: کوئنتین تارانتینو» به کارگردانی تارا وود را خریداری کرده است. هاروی و باب واینستاین از 25 سال پیش و با اولین فیلم تارانتینو به نام «سگ های انباری» تا به حال مشغول همکاری با این کارگردان موفق بوده اند.

این مستند به بررسی 21 سال فعالیت تارانتینو در دنیای سینما می‌پردازد و شامل مصاحبه‌هایی با همکاران همیشگی او مانند ساموئل‌. ال. جکسون، جان تراولتا، کریستوف والتز، لوسی لیو، زوئی بل، جنیفر جیسن لی، جیمی فاکس، رابرت فورستر، دایان کروگر، مایکل مدسن و کری واشنگتن می‌شود.

وود پیش تر مستند دیگری به نام «21 سال: ریچارد لینکلیتر» را هم کارگردانی کرده است، هر دو فیلم نشان دهنده‌ی این فرضیه هستند که 21 سال اول فیلمسازی هر کارگردانی، مسیر شغلی او را مشخص می‌کند.

تارانتینو اولین فیلم خود را در سال 1992 با نام «سگ های انباری» ساخت و بعد آن مسیر خود را با ساخت «داستان عامه پسند»، «جکی براون»، «بیل را بکش 1 و 2»، «ضد مرگ»، «حرامزاده‌های بی‌آبرو»، «جنگوی رها از بند» و «هشت نفرت انگیز» ادامه داد.

وود در حال حاضر برای فروش فیلم خود در کن به سر می‌برد. هاروی واینستاین یکی از روسای TWC در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «همکاری دوباره و دوباره با تارانتینو چه در میراماکس چه در TWC جزو درخشان‌ترین لحظات زندگی من است، چرا که او نه تنها یکی از متفکران و مولفان واقعی صنعت ما است، بلکه او طی این بیست سال به دوست واقعی باب  و من تبدیل شده است. گویی اسم تارانتینو به یک مفهوم جهانی تبدیل شده. فیلم تارا نگاهی گذرا به زندگی مردی می‌اندازد که ما افتخار آشنایی با او را داریم، هیچ جایی بهتر از این جا برای ساخت مستندی درباره کوئنتین وجود ندارد»

قرارداد فروش «21 سال: کوئنتین تارانتینو» توسط جیمز الن، دیوید گلسر، جنیفر مالوی و میشل پادل اشتاینبرگ از جانب TWC و تارا وود از جانب وود انترتینمنت صورت گرفته است.