بایگانی‌ها

دونده سرسخت برنده است/ یادداشت شاهرخ خان به مناسبت تولد آمیتاب باچان

▪️آمیتاب باچان یازدهم اکتبر هشتاد و دو ساله شد، ستاره سینمایی که از دهه هفتاد تا به امروز در هند محبوبیت خود را حفظ کرده است. به همین مناسبت شاهرخ خان همبازی او در فیلم‌هایی مانند «گاهی شادی گاهی غم»(کاران جوهر) و «محبتین»(یاش چوپرا) نوشته‌ی را منتشر کرد. شاهرخ خان می‌نویسد:«دویدن های سخت دوام نمی آورند….دوندگان سخت دوام می آورند. و آقا شما از همه سر‌سخت ترید. سی سال گذشته تنها حضور در کنار شما و تنفس همان هوایی که شما نفس می‌کشید… یک نعمت بوده است. بهترین ها را در روز تولدتان برای شما آرزو می کنم… به دویدن ادامه دهید و الهام بخش ما باشید . آقا و آن باشگاه شما… باور نکردنی است. دوستت دارم!»

شاهرخ خان با کارگردانی فرهان اختر فیلم مشهور آمیتاب باچان «دان»(1978) را بازسازی کرد و در نقشی ظاهر شد که باچان ایفا کرده بود. استقبال از بازسازی فیلم چنان خوب بود که فرهان اختر و شاهرخ خان قسمت دوم را هم ساختند و حالا قرار است قسمت سوم «دان» با بازی رانویر کاپور به تولید برسد.
باچان در بیش از 200 فیلم هندی ایفای نقش کرده است او سال 1969 وارد عرصه بازیگری با Bhuvan Shome ساخته مرینال سن به عنوان راوی شد و در سال‌های بعدی با آثاری مانند «دیوار»،«زنجیر» و «شعله» به ستاره مشهوری تبدیل شد.