بایگانی‌ها

نظر دیوید فینچر درباره «آخرین بازمانده از ما»

دیوید فینچر مشغول کار روی قسمت دوم «جنگ جهانی زد» بود ولی بخاطر بودجه تولید فیلم تعطیل شد. اما دیوید فینچر خوشحال است که این فیلم به تولید نرسید چراکه از نگاه او سریال «آخرین بازمانده از ما» محصول شبکه اچ بی او همین مضمون را در ابعاد گسترده‌تر ساخت.

🔹دیوید فینچر باور دارد که شبکه اچ بی‌او ایده دنیای آخر الزمانی را با مضمون یک عفونت قارچی بهتر از چیزی که آنها در نظر داشتند اجرا کرد و او از شرایطی که برای قسمت دوم «جنگ جهانی زد» پیش آمد، خوشحال است. فینچر به مجله جی کیو گفت:« خب، کمی شباهت به آخرین بازمانده از ما داشت. من خوشحال هستم که قسمت دوم جنگ جهانی زد را نساختیم چون سریال آخرین بازمانده از ما بسترهای اختصاصی برای پرداخت به چنین مضمونی داشت. در تیتراژ ما می خواستیم از یک انگل‌ کوچک استفاده کنیم….آنها در تیتراژ از انگل‌های کوچک و در آن سکانس افتتاحیه شگفت انگیز به سبک تاک شوی دیک کاوت و دیوید فراست استفاده کردند.»

🔹فینچر به رغم کارنامه موفقی که در فیلمسازی دارد ، علاقه به دیدن فیلم‌های قدیمی خود ندارد و آن را به تماشای عکس‌های قدیمی دوران مدرسه شبیه می‌داند. با این حال، وقتی از فینچر در مورد بازبینی مجدد آثار قدیمی‌اش، به‌ویژه باشگاه مشت‌زنی، در همین گفتگو سوال شد، فینچر پاسخ نسبتاً صریحی داشت. او اعتراف کرد: «20 سال است که آن را ندیده ام و نمی خواهم ببینم.» وقتی درباره احساساتش نسبت به فیلم‌های گذشته‌اش جویا شدند، او آن را با نگاه کردن به عکس‌های مدرسه ابتدایی مقایسه کرد و گفت: «مثل این است که به عکس‌های مدرسه نگاه کنید و با خودت بگویی که آره، من آنجا بودم.»