بایگانی‌ها

چند خبر از تولیدات جدید سینمای ایران

چند خبر از تولیدات جدید سینمای ایران
چند خبر از تولیدات جدید سینمای ایران

با پایان یافتن تب و تاب جشنواره فجر، حالا باید منتظر خبرهای مربوط به تولید و اکران فیلم‌ها در سال جدید باشیم.

یوسف حاتی‌کیا فرزند فیلمساز سرشناس بعد از چند تجربه مستند و کوتاه اولین فیلم بلندش را کارگردانی می‌‌کند. داستان این فیلم که بهار آينده جلوی دوربین خواهد رفت درباره «مرگ رئیس‌جمهور» است و تهیه‌کنندگی آن را هم سید محمدحسین رضوی برادر سید محمود رضوی تهیه‌کننده «ماجرای نیمروز» بر عهده دارد.

جالب اینجا است که امسال رضوی «ماجرای نیمروز» را داشت که داستان آن به ترور رئیس‌جمهور در سال 1360 مربوط می‌شد و «بادیگارد» آخرین ساخته  ابراهیم حاتمی‌کیا هم درباره بحران حاصل از ترور معاون رئیس‌جمهور بود!

سوی دیگر، فیلم «سلام بمبئی» به روزهای آخر اکران خود نزدیک می‌شود و باید دید که فروش آن از مرز 14 میلیارد می‌گذرد یا نه. اما قربان محمدپور کارگردان فیلم امروز در گفتگو با مهر اعلام کرده که به زودی برای دریافت مجوز قسمت دوم «سلام بمبئی» اقدام می‌‌کند. داستان قسمت دوم هیچ ربطی به فیلم اول ندارد و درباره دختر شیطان است که تصمیم می گیرد دیگر از شیطان پیروی نکند و برای بخشیده شدن باید به زمین آمده و به یک انسان بی‌گناه سجده کند و او تمام هندوستان را برای پیدا کردن یک انسان بی‌گناه می گردد. قسمت دوم تمام در هند اتفاق می‌افتد و بازیگران مرد ایرانی هم در فیلم نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنند.