بایگانی‌ها

عشق و اعتماد/ صحبت‌های مارتین اسکورسیزی درباره رابرت دنیرو

‍ رابطه همکاری مارتین اسکورسیزی و رابرت دنیرو برپایه عشق و اعتماد بنا شده است. مارتین اسکورسیزی و دنیرو در ده فیلم با یکدیگر همکاری کردند که آخرین آنها «قاتلین ماه گل» است. اسکورسیزی در گفتگوی درباره همکاری با دنیرو چنین توضیح داد:« ما با هم نوجوان کردیم. او تنها کسی است که می‌داند من از کجا می‌آیم، با چه آدم‌هایی آشنا بودم و این قبیل مسائل را دنیرو خوب می‌داند. بعضی از آن‌ها هنوز در قید حیات هستد و رابرت دنیرو آن‌ها را می‌شناسد. من هم دوستان او، رفقای قدیمی دنیرو را می‌شناسم. ما در سال‌های 1970 همه چیز را آزمایش کردیم، تلاش کردیم همه کاری انجام بدهیم و متوجه شدیم که به هم اعتماد داریم. رابطه ما براساس عشق و اعتماد است.»

🔹اسکورسیزی با دنیرو در فیلم‌های کلاسیکی مانند «راننده تاکسی» و «رفقای خوب» همکاری کرده او توضیح می‌دهد که دنیرو هرگز زمام امور هیچ پروژه ی از او را بر عهده نگرفت.:« این مساله مهمی است چون اغلب اوقات وقتی بازیگری قدرت فراوانی دارد می‌تواند فیلم شما را تحت سلطه خودش قرار بدهد و من هرگز چنین چیزی را احساس نکردم.»

🔹اسکورسیزی توضیح داد که رابرت دنیرو همکاری با دی‌کاپریو را به او توصیه کرد که در «قاتلین ماه گل» مقابل دوربین ظاهر شده و در تعدادی از فیلم‌های اسکورسیزی هم ایفای نقش کرده:« سال‌ها پیش، دنیرو گفت که با این بچه کار کن، لئو دی‌کاپریو، این پسر کوچولو که در فیلم زندگی این پسر بازی کرده. باید گاهی با این بچه هم کار کنی.چنین کاری عادی است. اما گفتن چنین چیزهایی و توصیه‌هایی در اوایل دهه نود به نظرم مرسوم نبود. دنیرو بندرت چنین توصیه‌هایی می‌کند.»