بایگانی‌ها

اسکورسیزی باید هفت تندیس اسکار می‌گرفت/ تلما شونمیکر می‌گوید

▪️تلما شونمیکر، تدوینگر بیشتر آثار مارتین اسکورسیزی عقیده دارد که او باید هفت جایزه اسکار تا امروز کسب می‌کرده و عادلانه نیست که هفت تندیس را برنده نشده است.

🔹در تاریخ اسکار استنلی کوبریک، آلفرد هیچکاک، ژان-لوک گدار، آکیرا کوروساوا، دیوید لینچ، چارلی چاپلین، کوئنتین تارانتینو، دیوید کراننبرگ، آنیس وارادا، دیوید فینچر، سیدنی لومت، رابرت آلتمن و… اسکار کارگردانی هیچ‌وقت برنده نشدند. و در سال‌های اخیر اسکورسیزی علنی گفته که مایل بود بیش از یک تندیس کارگردانی می‌گرفت. او سال 2006 سرانجام توانست به عنوان بهترین کارگردان جایزه اسکار را برای ـ«رفتگان» برنده شود. آن سال ایستوود، ایناریتو، گرینگراس و فریرز نامزد در این رشته بودند.

🔹شونمیگر عقیده دارد:«بله، ما در بردن اسکار خیلی خوش شانس نیستیم. منظورم این است که مارتی لیاقت بسیاری را داشته است. اما ما در اسکار بسیار بدشانس هستیم زیرا فیلم ها گاهی اوقات بسیار نامتعارف هستند. و مردم گاهی به چنین آثاری عادت ندارند، یا در برابر آن مقاومت می کنند، یا در رأی دادن به آن [مقاومت می کنند].»
🔹شونمیکر در ادامه می‌افزاید:«فکر می کنم او دوست داشت برای گاو خشمگین برنده شود. وقتی آنجا ایستاده بودیم، ما که برنده شدیم، منتظر بودم مارتی با اسکارش بیاید. اما نیامد. بدترین شب زندگیم بود.او که برنده نشد، ویران شدیم. گاو خشمگین فیلمی بود که کارگردانی بسیار درخشانی دارد. ولی فیلم سختی بود و ، می فهمم که گاو خشمگین فیلم بسیار خوبی است. اما مردم شاید کمی از سختی گاو خشمگین ناراضی بودند. اما ببیند در گذر زمان چقدر ماندگار شده ، گاو خشمگین یک سنگ