265-cover

از گزارش جشن حافظ تا پرونده‌‌ بدمن‌های سینمای ایران

دویست و شصت و پنجمین شماره دنیای تصویر منتشر شد. در این شماره علاوه بر جدول فروش و تولید به همراه مطالب تحلیلی، و همچنین تازه  ترین اخبار سینمایی جهان؛ گزارش کامل و مصوّر شانزدهمین جشن حافظ را به همراه آلبوم تصاویر اختصاصی، گزارش ضیافت شام جشن حافظ و بازتاب‌های رسانه ای این جشن را خواهید خواند. پرونده «نقش های منفی تاریخ سینمای ایران» از دیگر بخشهای خواندنی این شماره است. در این پرونده علاوه بر بررسی تیپ‌های نقش منفی در دوره های مختلف سینمای ایران، با مشهورترین نقشهای منفی تاریخ سینمای ایران، آشنا می شوید.

گزیده ای از مطالب این شماره عبارتند از:

یادداشت سردبیر: در مسیر روشن جشن حافظ، از دیروز تا امروز

جدول فروش فیلم های ایرانی (اکران ۱۳۹۵)

 «فروشنده» می تواند پرفروش ترین فیلم فرهادی شود؟

بهترین افتتاحیه تاریخ سینمای ایران برای «لانتوری»

یک گزارش رسمی از اکران بهار

«رسوایی۲» کم مخاطب ترین فیلم کارنامه ی ده نمکی

جزئیات فروش فیلم های در حال اکران

پرفروش ترین سالن ها و پردیس های سینمایی تهران و شهرستان ها

جدول تولید سینمای ایران به همراه تحلیل و آخرین اخبار

مایکل کیتون چگونه یکی از پایه گذاران مک دونالد شد؟ (گپی با مایکل کیتون درباره ی «مؤسس»)

از متل بیتس و بازی تاج و تخت تا بتمن و سفر ستاره ای (گزارشی از برگزاری کامیک-کان ۲۰۱۶)

مردی که می خواست مردم بخندند! (گری مارشال)

شب همدلان (گزارش شانزدهمین جشن حافظ)

ماه و ماهی و یاد یار (اجرای حجت اشرف زاده)، نخستین نشان (نشان عباس کیارستمی)، هفت قدیم و هفت جدید! (بهترین فیلم مستند)، برادرام خسرو! (بهترین دستاورد فنی-هنری)، کُت رکوردشکن! (بهترین چهره ی تلویزیونی)، مغز سر گربه پرتقاله! (اجرای سپند امیرسلیمانی)، تندیس بزرگ آقا (بهترین بازیگر مرد درامِ تلویزیون)، تندیسی از آسمان! (یک عمر فعالیت هنری)، درخشش یک استعداد جوان (بهترین فیلمنامه سینما)، تلفیقی ها (اجرای رضا یزدانی و کوروش تهامی)، قصه گوهای تلویزیونی (بهترین فیلمنامه تلویزیون)، با دیپلم افتخار (بهترین فیلمبرداری)، نوای سخن عشق (بهترین موسیقی متن)، کورلئونه ها در جشن حافظ، تجسمی زیبا از دهه شصت (جایزه ویژه هیئت داوران)، غوغای شهرزاد (بهترین مجموعه تلویزیونی)، مصائب ارسطو (بهترین بازیگر مردِ کمدیِ تلویزیون)، سه برنده روی سن (بهترین بازیگر زنِ کمدیِ تلویزیون)، ستارگانی از دو نسل (بهترین بازیگران زن سینما)، ناگفته های یک اثر (بهترین ترانه تیتراژ فیلم یا سریال)، خوشه چین (اجرای سالار عقیلی)، تندیس عاشقی (بهترین بازیگر زنِ درامِ تلویزیون)، کُردهای خوشحال! (بهترین بازیگران مرد سینما)، آنکه شهرزاد آفرید (بهترین کارگردان تلویزیون)، از حافظ تا اسکار (بهترین کارگردان سینما)، شبی برای ابدی شدن (بهترین فیلم)

فهرست کامل برندگان تندیس حافظ

ضیافت برگزیدگان (گزارش ضیافت شام برگزیدگان شانزدهمین جشن حافظ)

برگزیده ها چه گفتند؟

در آینه مطبوعات

شانزدهمین جشن حافظ به روایت تصویر

حریف زیر سایه! (پرونده ی ویژه: نقش منفی های سینمای ایران)

از جوان ژیگولو و پیرمرد خسیس تا ساواکی ها و مدیران یقه سفید (بررسی تیپ های نقش منفی در دوره های مختلف سینمای ایران)

صورت سنگی ها (بررسی نقش های منفی شاخص در فیلم های ساموئل خاچیکیان)

دوست شان داریم چون خودِ ما هستند

…و جلال! (برادران آق منگل/ قیصر)، در توضیح بد بودن (فرامرز/ گنج قارون)، مرد قصاب و غم عشق (آقارحیم/ رگبار)، چهره ی چرکینِ حقارت (کاکارستم/ داش آکل)، بوی نای حرف های دیروز (حسن طلا/ کافر)، بچه یتیم محله (ممد دشنه/ دشنه)، شرارت در متن خاکستری (غلام/ خاک)، حالیت نباشه، بزن! (اکبر/ تنگنا)، نقش منفی خاکستری (سامری/ دایره مینا)، سویه ی تاریک گذشته (پدربزرگ/ شازده احتجاب)، دکتر که دکتر شیطان نیست! (دکتر/ سوته دلان)، شب سمور (صادق امانی/ خط قرمز)، روانی (مهدی/ میراث من جنون)، بدمن روشنفکر سینمای موج نو (مأمور امنیتی/ بن بست)، مناسک رستگاری (اصغر هروئین فروش/ گوزن ها)، آن پیشگوی لعنتی… (کریم قهوه چی/ کندو)، تو تبعید نبودی هیچ وقت… (سرهنگ/ ناخدا خورشید)، از میان آینه به تیرگی (مباشر/ طلسم)، شبحی در آینه (کاک هوشنگ/ کانی مانگا)، مرد یخی در برابر مرد سربی (یزقل/ سرب)، منقرض شده (آقاکمال/ زرد قناری)، در بازیِ جنون (تاج الملوک/ پرده آخر)، دندان طمع (عبدل/ دندان مار)، هیولای درون (قربان سالار/ بانو)، جان سوخته (صادق خان/ ردپای گرگ)، با مِهر به گذشته بنگر (گشتاسب/ سارا)، اهل جزیره کِرت (مانوس/ جنگ نفتکش ها)، شرارت روی آسفالت (میشل گنج بخش/ روز شیطان)، ثروت و زن زیبا حق من است (ناصر ملک/ قرمز)، عاشق، سرگشته، تنها (نادر/ عاشقانه)، مردانگی در مذبح (حسن نجفی/ دو زن)، بدمنِ بدمن ها (ناصر معاصر/ سگ کشی)، مقتولِ فراری که قاتل شد! (مجید شهلا/ آب و آتش)، همه کاره ی قبیله ی حَیّن (اسکندر/ دوئل)، تصویرِ تهران معاصر (آقاشاپوری/ بوتیک)، پدرخوانده ی خیابان اسفندیار (حدمیثاق/ حکم)، عطر یار در ویرانه های جنگ (فواد/ روز سوم)، دست های آلوده (ابی بن بست/ کیفر)

دمیدن در روحِ آدم های سیاه دل و پلید (نگاهی به کارنامه ی سینمایی «جلال پیشواییان» و «عنایت الله بخشی» مهم ترین بازیگران نقش های منفی سینمای ایران)

Cover265

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *