بایگانی‌ها

چه خبر از میشائیل هانکه؟/ نظر ایزابل هوپر درباره ادامه کار هانکه

از نمایش «پایان خوش» در سال 2017 دیگر هیچ خبری از میشائیل هانکه و فیلمی جدید از او منتشر نشده است، فیلمسازی که تابستان امسال هشتاد و یک ساله شد.

🔹به گزارش دنیای تصویرآنلاین و به نقل از ایندی‌وایر، چندی پیش ایزابل هوپر در گفت‌وگویی با این سایت شرکت کرد. هوپر در چهار فیلم از هانکه مقابل دوربین رفته است. اما هوپر چه خبر جدیدی از هانکه داشت؟ او گفت:« میشائیل حالش خوب است. در ارتباط با هم هستیم. بله، با هم در تماس هستیم. اما شما نمی‌توانید میشائیل هانکه را مجبور به ساخت فیلمی کنید که دوست ندارد. به وضوح او در شش سال گذشته کاری نداشته و من نمی‌دانم. نظری ندارم که آیا دوباره فیلمی خواهد ساخت، یا این‌که باری دیگر با هم کار کنیم . هانکه پس از پاندمی، دوران سختی را گذرانده. به اندازه کافی اطلاعات ندارم. اما حالش خوب است. فقط می‌توانم امیدوار باشم که هانکه دوباره فیلم بسازد.»

🔹در ماه‌های ابتدایی امسال موزه فیلم اتریش تولد شصت سالگی میشائیل هانکه را با بزرگداشت آثار او جشن گرفت. در آن دوران خبری منتشر شدکه پروژه آخر او قرار است یک سریال تلویزیونی به زبان انگلیسی به نام « کتاب کلوین» باشد اما این پروژه به تولید نرسید. قرار بود «کتاب کلوین» یک سریال کوتاه نه قسمتی باشد. داستان در دنیایی دیستوپیایی می‌گذشت و ماجرای عده‌ی جوان را در آینده‌ی نه چندان دور روایت می‌کرد. به نظر می‌رسید که پروژه بودجه لازم تولید را هم داشت و قرار بود هانکه خودش تهیه کننده باشد اما دلیل به تولید نرسیدن سریال مشخص نیست. وقتی از هانکه پرسیدند که آیا دوباره فیلمی خواهد ساخت چنین پاسخ داد که «اجازه بدهید غافلگیر شوید.»