بایگانی‌ها

قواعد خودم را زیرپا گذاشتم/نولان از سکانس عاطفی «میان ستاره‌ای» گفت

▪️کریستفر نولان برای سکانس عاطفی فیلم «میان ستاره ای » قواعد خودش را زیرپا گذاشت. در این سکانس متیو مک‌کانهی پس از بیست و سه سال ویدِیوی از فرزندانش را می‌بیند . نولان واکنش متیو را ابتدا با نمای نزدیک فیلمبرداری می‌کند، که متفاوت از نماهای واید متداول اوست تا نخستین واکنش‌های عاطفی او را به ویدیو ضبط کند. او حتی از موسیقی هانس زیمر با خست استفاده می‌کند و زمانی که پخش ویدیو تمام شد، موسیقی هانس زیمر هم قطع می‌شود، روشی که معمولا نولان بکار نمی‌بندد. او درباره این سکانس توضیح داد.

🔹نولان گفت:ـحقیقت شگفت انگیز این است که سکانس در فیلمنامه برادرم بود و یکی از صحنه‌هایی بود که باعث شد من بخواهم فیلم را بسازم. به عنوان یک پدر و مادر، به نظر می رسید این لحظه ی داستانی بسیار قدرتمندی باشد. همیشه این سکانس زیبا – و برخی از دیالوگ‌های فیلمنامه هدایتگر فیلم بودند، همینطور ویژگی‌هایی که در پیام‌ها گفته شد، هرگز تغییر نکردند. ما ابتدا واکنش مک کانهی را با نمای نزدیک فیلمبرداری کردیم. شما هرگز این کار را در یک صحنه انجام نمی دهید. شما با یک نمای واید شروع می کنید . اما متیو پیام‌های ویدیویی را ندیده بود – ما از قبل از همه آنها را ضبط کرده بودیم تا همه چیز در لحظه ثبت شود – و متیو می‌خواست اولین واکنش خود را به ما نشان دهد. دوبار نمای نزدیک را فیلمبرداری کردیم و فکر می کنم از برداشت دومی در تدوین استفاده کردم، چون اولی خیلی خام بود. سپس نماهای واید را گرفتیم و آن‌ها را کنار هم در تدوین قرار دادیم. قطعه آخر پازل موسیقی هانس زیمر است که در فیلم جایی برایش پیدا نکرده بودیم. من و تدوینگرم لی اسمیت، این قطعه را در دوران تدوین فیلم پخش کردیم و به نظرمان خیلی ویرانگر آمد. کار دیگری که برای این سکانس انجام دادیم که من معمولا در فیلم‌های دیگرم انجام نمی دهم این است که وقتی پیام‌ها تمام می‌شود، موسیقی هم متوقف می‌شود. تقریبا دیوار چهارم را شکستیم. و این کاری نیست که من معمولا دوست داشته باشم انجام بدهم.