بایگانی‌ها

ژوزفین نقش سختی بود/ ونسا کربی از بازی در «ناپلئون» گفت

ونسا کربی ، کاراکتر ژوزفین در «ناپلئون» را یکی از سخت‌ترین نقش‌های توصیف می‌کند که تاکنون بازی کرده است. او ماه‌ها شیفته‌وار مشغول تمرین و آمادگی نقش ژوزفین بود. این بازیگر 35 ساله تلاش کرد تا یکی از جذاب‌ترین شخصیت‌های زن تاریخ فرانسه را مقابل دوربین ایفا کند اما خیلی زود پی برد که تکنیک بازیگری مبتنی بر تحقیقات که برای تاثیرگذاری در نقش پرنسس مارگارت در سریال «تاج» یا نقشی که در «تکه‌های یک زن» به کار برد، این‌جا جوابگو نیست.

🔹ونسا کربی می‌گوید:« ژوزفین یکی از سخت‌ترین نقش‌هایی است که ایفا کرده‌ام. مدام فکر می‌کردم او چه شخصیتی داشته. در تمام خاطرات مکتوب آن دوران به دنبال شخصیت واقعی او بودم. و خیلی زود متوجه شدم که هر کدام از توصیفاتی که از ژوزفین ارائه شده، به او از زاویای مختلفی نگاه کرده اند.»

🔹کربی ادامه می‌دهد:« متوجه شدم که او باید ویژگی‌های بسیار متنوعی داشته باشد و تحت شرایط بتواند تغییر کند. او به وضوح قدرتمند بود، یک قدرت درونی به جای بیان ظاهری داشت، که باعث شد متوجه شوم او باید چیزهای زیادی در درونش دفن کرده باشد.»

🔹از بسیاری جهات زوج ناپلئون و ژوزفین خیلی نقاط مشترک کمی داشتند. ناپلئون قدرتمندترین ژنرال فرانسه بود و ژوزفین زنی بود بیوه که شش سال از ناپلئون بناپارت بزرگتر بود و فرزندانی داشت. از نگاه ونسا کربی «ناپلئون کرسی تبار بود که میان مردم فرانسه احساس بیگانگی می‌کرد، ژوزفین نیز یک بیگانه بود کسی که یاد گرفت در این دنیای گیج کننده عملگرا باشد.»