بایگانی‌ها

سینماگران در برابر سیاستمداران

سینماگران در برابر سیاستمداران
سینماگران در برابر سیاستمداران

اصغر فرهادی سازنده «فروشنده» نماینده ایران در اسکار همان‌طور که پیش از این هم اعلام کرده بود در مراسم حضور پیدا نخواهد کرد. اما فرهادی دو چهره ایرانی سرشناس در جامعه آمریکایی را به‌عنوان نماینده خود در مراسم به آکادمی معرفی کرده است: انوشه انصاری مهندس و کارآفرین سرشناس و اولین زن گردشگر فضایی و فیروز نادری یکی از مدیران ارشد سابق ناسا و مدیر کل اکتشافات در منظومه خورشیدی.
در شرایطی که سایه سنگین سیاست و بحث‌های فراسینمایی در مورد جایزه اسکار خارجی احساس می‌شود، تصمیم فرهادی برای معرفی این دو چهره سرشناس برای جامعه ایرانیان آمریکا به شدت تاثیرگذار خواهد بود. هنوز مشخص نیست که در صورت برنده شدن «فروشنده»، پیغام مکتوب یا ویدیویی از جانب فرهادی در مراسم منتشر می‌شود یا نه. فهرست مهمانان و اهداکنندگان جوایز در مراسم اسکار بزودی اعلام خواهد شد.

هم‌چنین ساعاتی قبل پیام کارگردان «فروشنده» در گردهمایی «صداهای متحد» به گوش رسید که توسط آژانس استعدادیابی UTA بیرون ساختمان آژانس در بورلی هیلز برگزار شد. اصغر فرهادی با یک تماس ویدیویی پیغام خود را به گوش حاضران رساند و از اهمیت همبستگی سینماگران در مقابل سیاستمدارانی گفت که به دنبال گسترس کینه و نفرت و ایجاد تبعیض هستند.

پیام ویدیویی اصغر فرهادی را با زیرنویس فارسی اختصاصی در دنیای تصویر آنلاین ببینید.