بایگانی‌ها

یک بازیگر زنِ توان‌یاب، «ریچارد سوم» می‌شود/برای اولین بار در تاریخ «برادوی»

کیتی سالیوان، بازیگر نامزد جایزه «تونی» نقش اصلی نمایش «ریچارد سوم» اثر شکسپیر را در «برادوی» اجرا می‌کند.

به گزارش ایران تئاتر، کیتی سالیوان، بازیگری توان‌یاب و دارای معلولیت است و این نخستین بار است که در «برادوی» یک بازیگر زن دارای چنین شرایطی در نقش اصلی آن هم در نقش یک مرد در یک تئاتر مهم روی صحنه ایفای نقش می‌کند.

ادوارد هال کارگردان این تئاتر است که از  روز دوم فوریه تا سوم مارس (13 بهمن تا 13 اسفند) در سالن کورت‌یارد روی صحنه می‌رود. هال پیش‌تر با کیتی سالیوان در «وست اند» شهر لندن در نمایش «هزینه زندگی» همکاری کرده بود.

هال درباره همکاری با کیتی سالیوان توضیح داد: «در اولین هفته کار با کیتی، می‌دانستم که می‌خواهم ریچارد سوم را با او کشف کنم. او  بازیگر فوق‌العاده درخشانی است که می‌خواهد به آسیب‌پذیرترین نقاط شخصیت‌هایش دست پیدا کند.»

بازیگران این نمایش شامل اسکات ایلو، اورا جونز، شان فورتانو، اریک هلمان و… می‌شود.

نمایشنامه «ریچارد سوم»، پُرشخصیت‌ترین نمایش در میان نمایشنامه‌های شکسپیر است و ماجراهای آن در اواخر سده شانزدهم میلادی رخ می‌دهد. این نمایشنامه  که عنوان آن در چاپ‌های نخستین «تراژدی شاه ریچارد سوم» بوده، در سال ۱۵۹۲ نوشته شده و از کارهای اولیه شکسپیر به شمار می‌آید. محبوبیت ریچارد سوم در دوران زندگی خود شکسپیر آغاز شد. نمایشنامه «ریچارد سوم» بعد از «هملت» طولانی‌ترین نمایشنامه شکسپیر است.

منبع:پلی‌بیل