بایگانی‌ها

فسیل ۳۰۰میلیاردی شد/ با هفت میلیون تماشاگر

▪️کمدی «فسیل» که از مدت‌ها پیش گفته می‌شد می‌تواند به گیشه ۳۰۰ میلیاردی برسد، بالاخره موفق شد پس از ۲۸۵ روز، به گیشه ۳۰۰ میلیارد تومانی دست یابد.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، فیلم کمدی فسیل موفق شد تا پس از ۲۸۵ روز از آغاز اکران خود، به گیشه ۳۰۰ میلیارد تومانی دست یابد. این فیلم توانست تا در این بازه زمانی، ۷ میلیون مخاطب داشته باشد تا با این آمار، به دومین فیلم پرمخاطب سینمای پس از انقلاب ایران تبدیل شود.

با تداوم اکران این فیلم که تنها مختص تهران است و احتمالا تا پایان سال ادامه دارد، این انتظار وجود دارد که فروش نهایی فیلم، بین ۳۳۰ تا ۳۵۰ میلیارد تومان بایستد که یک رکورد چشم‌گیر به حساب می‌آید. فسیل همچنین در این مدت، ۱۳۶ هزار و ۸۰۰ سانس نمایش داشته است.

بر پایه این آمار متوجه می‌شویم که ضریب اشغال صندلی‌ برای هر سانس نمایش این فیلم، حدود ۵۲ نفر بوده است.

فسیل با ۷ میلیون مخاطب و ۳۰۰ میلیارد تومان فروش، حدود یک‌سوم گیشه و تعداد مخاطبان کلی امسال را به خود اختصاص داده است

با این آمار، فسیل حدود یک‌سوم گیشه و تعداد مخاطبان کلی امسال را به خود اختصاص داده است.

البته ساخته کریم امینی، یک تعقیب‌کننده جدی به نام هتل دارد که تنها طی ۹۰ روز، به گیشه ۲۰۰ میلیارد تومانی رسیده است. حال آن‌که فسیل طی ۳ ماه نخست نمایش خود، ۱۷۵ میلیارد تومان فروخته بود. هتل با همین دست‌فرمان و درحالی‌که قطعا تا انتهای امسال به روی پرده خواهد ماند، احتمالا قادر خواهد بود تا ضمن رسیدن به گیشه ۳۰۰ میلیاردی، از مجموع فروش فیلم فسیل نیز عبور کند.

این استقبال مردمی از فیلم فسیل سبب شده تا برخی از فیلمنامه‌های کمدی که برای امسال به شورای پروانه ساخت ارائه شده، با حال‌وهوای موزیکال دهه‌های ۵۰ و ۶۰ باشد که آشکارا به تاسی از این استقبال مردمی از کمدی فسیل صورت گرفته است.

فسیل به کارگردانی کریم امینی، نویسندگی حمزه صالحی و تهیه‌کنندگی سیدابراهیم عامریان محصول سال ۱۳۹۹ است. داستان این فیلم درباره یک خواننده پیش از انقلاب است که تلاش دارد هرطور شده، خود را به شاه نزدیک کند و افتخار و موقعیتی برای خود دست‌وپا کند اما از بد روزگار، به مدت ۱۰ سال به کما می‌رود و در دوره پیروزی انقلاب اسلامی به هوش می‌آید.

در این فیلم بهرام افشاری، هادی کاظمی، ایمان صفا، غلامرضا نیکخواه، امید روحانی و بابک کریمی به ایفای نقش پرداخته‌اند.