بایگانی‌ها

تغییرات در سازمان سینمایی

تغییرات در سازمان سینمایی
تغییرات در سازمان سینمایی

در روز گذشته شاهد انتشار خبرهای ضد و نقیضی درباره‌ سرنوشت رئیس سازمان سینمایی بوده ایم. خبرهایی که ابتدا از برکناری، بعد استعفا و در نهایت ابقای حجت‌اله ایوبی در این سمت می‌گفتند.

ظاهرا ایوبی از سمت خود برکنار شده اما این خبر به صورت استعفای از جانب او بازتاب پیدا کرده و در ادامه با مقاومت او همراه شده بود و او اعلام کرد که هم‌چنان با قدرت کار خود را ادامه می‌دهد!  اما مقاومت‌های ایوبی نتیجه نداد و امروز به صورت رسمی محمد مهدی حیدریان به سمت رئیس جدید سازمان سینمایی منسوب شد.

به گزارش ایسنا، حیدریان که طی چند ماه گذشته از سوی صالحی امیری به عنوان مشاور ارشد در وزارت ارشاد حکم گرفته بود، زمزمه‌هایی مبنی بر حضور دوباره‌اش در سازمان سینمایی شنیده می‌شد. او چهاردهمین مدیری است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این سمت حکم می‌گیرد.

او در زمان وزارت احمد مسجدجامعی  دو سال و نیم معاون سینمایی وزارت ارشاد بود؛ در آن مقطع معاونت سینمایی هنوز به سازمان تبدیل نشده بود.  حیدریان در شهریور سال 84 مسوولیت‌اش را به جعفری جلوه واگذار کرد و حالا در اسفند ماه سال 95، 10 سال بعد دوباره به عرصه‌ی مدیریت بازگشته است.

وزیر ارشاد هم امروز صبح در برابر سوالات متعدد خبرنگاران پیرامون تغییر مدیریتی در سازمان سینمایی گفته: مبنای عمل ما در وزارتخانه خلاقیت، نوآوری و به کارگیری تجربه‌ها در حوزه‌های مختلف است. ایوبی هم از مدیران باتجربه و باسابقه‌ای است که از این پس با بنده همکاری می‌کند.