بایگانی‌ها

محبوب‌ترین فیلم مارتین اسکورسیزی از نگاه مایکل فاسبندر

▪️مایکل فاسبندر که با فیلم‌سازان محبوبی مانند ریدلی اسکات، کوئنتین تارانتینو همکاری کرده است، به خوبی ویژگی‌های کارگردانان خوب را می‌داند. به همین دلیل مارتین اسکورسیزی را که آثاری مانند راننده تاکسی، گاو خشمگین، رفقای خوب را ساخته یکی از نخستین فیلمسازانی برمی‌شمرد که سبب شد او بازیگر شود. فاسبندر اخیرا با دیوید فینچر در «آدم‌کش» همکاری داشته است. اما چه فیلم‌هایی الهام‌بخش او شدند تا در سینما بازیگر شود؟ او بی‌درنگ به «پدرخوانده» ساخته فرانسیس فورد کاپولا اشاره می‌کند و می‌گوید:ـ«از من نپرسید محبوب‌ترین فیلم من چیست! اما یک فیلم محبوب دارم.چون در آن مقطع زمانی بود که تصمیم گرفتم بازیگر شوم و این فیلم روی من تاثیر فراوانی داشت . پدرخوانده یک فیلم شگفت انگیز است.»
🔹در ادامه فاسبندر می‌گوید که برایش غیرممکن است بهترین فیلم مارتین اسکورسیزی را انتخاب کند اما از نظر او رفقای خوب فیلم خاصی است. ,ولی به نظرش خیابان‌های یپایین شهر فیلم جنایی محصول 1973 بهترین فیلم اوست به این خاطر که تاثیر بزرگی روی آگاهی هنری فاسبندر گذاشته است. در حقیقت خیابان‌های پایین شهر حتی روی نقش‌آفرینی‌های نخست فاسبندر نیز تاثیر گذاشته بود.

🔹فاسبندر می‌گوید:« اسکورسیزی تاثیر فراوانی روی من گذاشت. حتی می‌توانم بگویم که فیلم محبوب اسکورسیزی از نظر من رفقای خوب است. اما ترجیح می‌دهم خیابان‌های پایین شهر را انتخاب کنم. چون بازهم در مقطعی از زندگی بر من تاثیر عظیمی گذاشته . وقتی هجده ساله بودم، دوستانی داشتم و من یک نسخه تئاتری از سگ‌‌های انباری ساخته تارانتینو را روی صحنه بردم و نقش مستر.پینک را بازی کردم. الهام‌بخش من برای آن نقش کاراکتر جان بوی از خیابان‌های پایین‎شهر بود. این دو فیلم همیشه برای من اهمیت خاصی دارند.»