بایگانی‌ها

پاسخ رضا کیانیان به مدیر اداره نظارت/ من فیلم‌ها را سانسور می‌کنم یا شما؟ ثابت کنید که دستمزد نجومی گرفته‌ام

رضا کیانیان خطاب به مدیر اداره نظارت سازمان سینمایی نوشت: شما سینما را مظلوم خواندید و مرا متهم به جلوگیری از پیشرفتش کردید! آیا من فیلم‌ها را سانسور می‌کنم یا شما و همفکران‌تان؟

رضا کیانیان بازیگر سینما و تلویزیون در واکنش به اظهارات اخیر مدیر اداره نظارت سازمان سینمایی در روزنامه اعتماد نوشت:

آقای سهرابی! به شما نصیحت می‌کنم قبل از اینکه مطلبی بنویسید یا بگویید، با یک حقوقدان مشورت کنید، چون این مطالبی که از شما نقل شده متضمن جرم «نشر اکاذیب» است که می‌شود بابت آن از شما شکایت کرد.

٭ شما به من خرده گرفته‌اید که فیلم‌ها و سریال‌هایی بازی کرده‌ام با بودجه دولتی! آیا این جرم است؟ شما از کجا حقوق می‌گیرید؟ غیر از دولت؟ ولی بدانید که سال‌هاست با تلویزیون همکاری نمی‌کنم، چون مثل شما فکر می‌کنند.

٭به من خرده گرفته‌اید در سریال‌هایی بازی کرده‌ام با بودجه مشکوک! مشکوک بودن بودجه را من باید بررسی کنم یا شما و دستگاه‌های مسوول؟ مگر اجازه ساخت و پخش سریالی که با بودجه مشکوک ساخته شده را من می‌دهم یا امثال شما و دستگاه‌های دولتی ازجمله وزارت متبوع‌تان؟

٭به من خرده گرفته‌اید کارگاه‌های آموزشی می‌گذارم با درآمد‌های نجومی؟ اول اینکه آموزش وظیفه من است، اما این شمایید که باید ثابت کنید دستمزد نجومی گرفته‌ام. لطفا برایم بنویسید کجا و از چه کسی تا بروم دستمزد نجومی‌ام را بگیرم.

سوال من از شما این است که معیار نجومی از نظر شما چقدر است؟ شما چقدر حساب و ریاضی در حد دبستان بلد هستید؟ من برای شما می‌نویسم پول‌های نجومی جای دیگر، به شکل‌های دیگر به جیب‌های دیگر می‌رود. برای روشن شدن شما اشاره می‌کنم به تمام اختلاس‌هایی که رو شدند.

مثلا چای دبش! سکه‌های بانک مرکزی! و… آیا شما و مسوولان‌تان و دوستان هم‌اندیش‌تان تا به حال عکس‌العملی در برابر این دزدی‌های آشکار از جیب ملت داشته‌اید؟ آیا اینها نجومی‌اند؟ یا دستمزد من؟ من دستمزدِ کارم را می‌گیرم. دستمزد سال‌ها دانش و تجربه‌ام را می‌گیرم. آیا اختلاس‌کنندگان هم دستمزدشان را برمی‌دارند؟

لطفا یک نمونه اعتراض‌تان به این دزدی‌ها را برایم بنویسید.

٭شما سینما را مظلوم خواندید و مرا متهم به جلوگیری از پیشرفتش کردید! آیا من فیلم‌ها را سانسور می‌کنم یا شما و همفکران‌تان؟ فیلمنامه‌ها را من سانسور می‌کنم یا شما؟ جلوی اکران فیلم‌ها را من می‌گیرم یا شما؟ دستاورد‌های سینمایی دولت مورد علاقه چیست؟ دستاورد شما چند فیلم کمدی بی‌ریشه است که متاسفانه به آنها افتخار می‌کنید. شما چند سال است با سینما سر و کار پیدا کرده‌اید؟

آیا بزرگان سینمای ایران را می‌شناسید؟ در دوران مسوولیت شما و همفکران‌تان چند نفر از این بزرگان اجازه یافتند فیلم بسازند؟