بایگانی‌ها

کماکان پرکار/ فیلم جدید مارتین اسکورسیزی امسال به تولید خواهد رسید‍

▪️تابستان مارتین اسکورسیزی در جریان دیدار از واتیکان و پاپ ، پاپ به او گفت که دوباره حضرت مسیح را در سینما به ما نشان بده. و همین صحبت‌ها انگیزه‌ی برای اسکورسیزی شد.

🔹در مصاحبه تازه اسکورسیزی با لس‌انجلس تایمز او تایید کرد که فیلم با موضوع مسیح را اواخر سال می‌سازد. این فیلم هشتاد دقیقه است و تقریبا «در مورد آموزه های اصلی عیسی به گونه ای که اصول را بررسی می کند ، اما مورد توجه قرار نمی گیرد.» خواهد بود.

🔹 فیلم قرار نیست داستان‌گو باشد. اما مستند هم نیست. ترکیبی از فیلمی داستان‌گو و مستند خواهد بود. اسکورسیزی فیلمنامه را نوشته و کنت جونز، منتقد و فیلمساز در نوشتن فیلمنامه با او همکاری کرده است. فیلمنامه برمبنای کتاب شاسوکو اندو، زندگی مسیح، است. اندو کتاب سکوت را هم نوشته بود که اسکورسیزی به فیلم تبدیل کرد. داستان تقریبا در زمان معاصر اتفاق می‌افتد. با این وجود اسکورسیزی نمی‌خواهد خودش را محدود به این دوره کند چون مایل است فیلم بی‌زمان باشد.

🔹اسکورسیزی می‌گوید:«من سعی می کنم راهی جدید پیدا کنم تا داستان را بیشتر قابل دسترس کنم و بار منفی آنچه را که با مذهب سازمان یافته عجین شده از بین ببرم.

🔹اسکورسیزی می‌گوید: «در حال حاضر، ,وقتی شما کلمه مذهب را می‌‌آورید و عده ی خشمگین می‌شوند ، چون از بسیاری جهات شکست خورده است. اما این بدان معنا نیست که لزوماً انگیزه اولیه اشتباه بوده است. برگردیم فقط به آن فکر کنیم. ممکن است آن را رد کنید. اما ممکن است در نحوه زندگی شما تفاوت ایجاد کند – حتی در رد کردن آن. بیخودی مذهب را رد نکنید. این تمام چیزی است که من در مورد آن صحبت می کنم. و من این را به عنوان فردی می گویم که تا چند روز دیگر 81 ساله می شود. متوجه حرف من می‌شوید؟»

🔹ماه ژوئیه سال گذشته اسکورسیزی اشاره داشت که می‌خواهد پس از سال‌ها فیلمی درباره حضرت عیسی بسازد. او در دهه شصت میلادی می‌خواست فیلمی به طریقه سیاه و سفید و شانزده میلی‌متری بسازد. به هر حال وقتی فیلم پازولینی «انجیل به روایت متی» را دید، منصرف شد.