بایگانی‌ها

نمایش «فرددریک» دو میلیاردی شد

آمار میزان فروش و تماشاگران نمایش‌های به صحنه رفته در تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج و تالار هنر تا پایان روز جمعه ۲۲ دی‌ سال ۱۴۰۲ مشخص شد.

🔹به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، آمار فروش و تماشاگران نمایش‌ تالارهای اصلی، چهارسو، کارگاه نمایش و اجراخوانی در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج و تالار هنر تا پایان روز جمعه ۲۲ دی‌ ۱۴۰۲ اعلام شد. نمایش «فردریک» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی که از روز ۷ آذر در تالار اصلی با ظرفیت ۵۷۹ تماشاگر و قیمت بلیت ۲۰۰ و ۱۰۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است، با مجموع ۳۷ اجرا و میزبانی از ۱۳ هزار و ۳۲۴ مخاطب (با احتساب بلیت تمام‌بها، نیم‌بها، تخفیف‌دار و مهمان) توانست به فروش ۲ میلیارد و ۱۱۱ میلیون و ۴۰۴ هزارتومانی دست پیدا کند.

🔹نمایش «ریچارد کوتاهی، جهنم روده» به کارگردانی سجاد یاری نیز که اجرای خود را از روز ۱۲ دی‌ در تالار چهارسو با ظرفیت ۱۳۲ نفر و قیمت بلیت ۱۶۰ هزار تومان آغاز کرده است، با ۹ اجرا توانست ۳۷۵ تماشاگر را به سالن اجرا جلب کند و به فروش۴۲ میلیون و ۵۴۴ هزار تومان دست پیدا کند. نمایش «ملکه چهارم آگوست» به کارگردانی رحمان خوب‌زاده نیز که از روز ۱۷ دی‌ماه در کارگاه نمایش باقیمت بلیت ۱۰۰ هزارتومان روی صحنه رفته است، با ۶ اجرا توانست ۹۱ تماشاگر جذب کند و به فروش ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دست پیدا کند.

🔹همچنین نمایشنامه «مرگ گرم» به کارگردانی محمدرضا عطایی‌فر نیز که از روز ۲۰ تا ۲۲ دی‌ در سالن مشاهیر باقیمت بلیت ۱۰۰ هزارتومان اجراخوانی شد، با ۳ اجرا توانست ۹۴ تماشاگر جذب کند و با فروش ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به اجرای خود در روز جمعه ۲۲ دی‌ پایان دهد.

🔹از روز ۱۶ دی‌ در ۲ سالن قشقایی و سایه مجموعه تئاتر شهر، نمایش‌های نخستین جشنواره تئاتر «هم‌آغاز» روی صحنه است و تا ۲۶ دی‌ نیز ادامه دارد.

🔹تماشاخانه سنگلج که میزبان ۲ نمایش «پچ‌پچه‌های پستوی عمارت …» و «اپرت نیرنگ اورنگ» است میزبان ۱۷۶۴ تماشاگر بود.

🔹نمایش «پچ‌پچه‌های پستوی عمارت …» به کارگردانی علی بابایی طی ۱۴ اجرایی که تا ۲۲ دی‌ انجام داده میزبان ۱۰۲۸ تماشاگر بوده و فروش این نمایش با احتساب بلیت‌های تمام‌بها، نیم‌بها، تخفیف‌دار و مهمان به مبلغ ۳۸ میلیون و ۷۵۲ هزار و ۷۳ تومان رسیده است. دیگر نمایش تماشاخانه سنگلج؛ «اپرت نیرنگ اورنگ» به کارگردانی مرتضی برزگرزادگان نیز طی ۱۰ اجرایی که تا ۲۲ دی‌ برگزار کرده میزبان ۷۳۶ تماشاگر بوده است.

🔹فروش این نمایش با احتساب بلیت‌های تمام‌بها، نیم‌بها، تخفیف‌دار و مهمان مبلغ ۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در گیشه ثبت‌شده است.

🔹نمایش «گنجی که پادشاه نداشت» به کارگردانی و طراحی رضا بیات که در هفته گذشته اجرای خود را در تالار هنر آغاز کرده طی ۵ اجرایی که تا ۲۲ دی‌ انجام داده میزبان ۲۱۲ تماشاگر بوده است.

🔹فروش این نمایش با احتساب بلیت‌های تمام‌بها، نیم‌بها، تخفیف‌دار و مهمان به مبلغ ۲۰ میلیون و ۸۱۹ هزار تومان ثبت‌شده است.