بایگانی‌ها

برابر غفوریان سر تعظیم فرود می‌آورم

‍مهران احمدی با بیان اینکه خود را کمدین نمی‌داند، گفت: یک بازیگر وقتی به بلوغ کاری خود می‌رسد می‌تواند کمدین باشد و کمدی کار کردن در جایی که ۸۰ میلیون آدم طناز دارد کار خیلی سختی است.

🔹به گزارش همشهری آنلاین عصر پنجشنبه ۱۹ بهمن‌ماه فیلم «آبی روشن» به کارگردانی بابک خواجه پاشا در خانه جشنواره به نمایش درآمد و نشست خبری آن با حضور بازیگران اصلی مهران احمدی و مهران غفوریان برگزار شد.

🔹در این فیلم مهران احمدی نقش یک حاجی خیر و صاحب معدن سنگ در نیشابور را بازی می‌کند که قرار است خادم حرم امام رضا (ع) هم باشد. او در نشست خبری فیلم درباره انگیزه‌اش از حضور در این نقش گفت: من از طرف مادری به خراسان بزرگ و شهر عطار وصل می‌شوم و راه طریقتی که حاج یونس در این فیلم رفت مسیری است که سیمرغ می‌رود. ‌

🔹او سپس به شوخی گفت، «شاید به ما هم سیمرغ رسید» و بعد ادامه داد: یکی دیگر از دلایلم برای بازی در فیلم این بود که احساس کردم به زادگاهم بدهکارم.

🔹احمدی در بخشی دیگر از این نشست درباره جایگاه نقش‌های کمدی و انعطاف‌پذیری کمدین‌ها با بیان اینکه خود را در جایگاه یک کمدین نمی‌داند، گفت: کمدین‌ها بهترین بازیگران جهان هستند و وقتی یک بازیگر به بلوغ می‌رسد می‌تواند کمدین باشد. این کار در ایران سختی بیشتری دارد چون ما ۸۰ میلیون کمدین و آدم طناز در ایران داریم و اگر کامنت‌های مردم را در فضای مجازی بخوانید متوجه طنازی آن‌ها می‌شوید و به همین دلیل خنداندن آنها بسیار سخت است.

🔹‌او گفت: بازیگر باید ریشه‌های طنز در وجودش باشد تا بتواند کمدی بازی کند. مهران غفوریان کمدین است و ما سال ها با او خندیده‌ایم و من سر تعظیم جلوی او فرود می‌آورم. همچنین احترامی که الان من دارم حاصل سینمای محترمی بوده است که بزرگان ما داشته‌اند. امیدوارم این احترام سر جایش بماند و با خیلی چیزها از دست نرود.

🔹در ادامه مهران غفوریان درباره حضورش در فیلم گفت: اگر بخواهم شبیه آقای احمدی جواب دهم باید بگویم که ما از سمت مادری به شهر آقای خواجه پاشا وصل می شویم و این کارگردان ترک زبان را خیلی دوست دارم. ‌