بایگانی‌ها

پائولو تاویانی درگذشت

پائولو تاویانی در سن 92 سالگی چشم از جهان فروبست

پائولو تاویانی که همراه با برادرش، ویتوریو سال 1977 برنده جایزه نخل طلای جشنواره کن برای فیلم «پدرسالار» شده بود، درگذشت. به گزارش دنیای تصویر آنلاین و به نقل از ورایتی، تاویانی پس از مدتی کوتاه بیماری و بستری شدن در کلینیکی در شهر رم چشم از جهان فروبست. شهردار شهر رم ، روبرتو گوالتیری در شبکه مجازی X نوشت:« پائولو تاویانی استاد بزرگ سینمای ایتالیا ما ر ا ترک کرد. برادران تاویان فیلم‌های متعهدانه ، به یادماندنی و عمیقی ساختند که به خاطره جمعی ما و تاریخ سینما راه پیدا کرد..»

ویتوریو برادر کوچک‌تر بود . این دو برادر در سال‌های 1970 پرکار بودند و آثارشان نئورئالیسم را با روایت‌های مدرن‌تری در «پدر سالار» (1977)، «شب سن لورنزو»(1982) و «کائوس»(1984) در هم می‌آمیخت.

برادران تاویانی در شهر توسکان چشم به جهان گشودند و در دوران دبیرستان به شهر پیزا نقل مکان کردند و خیلی زود به فیلمسازانی آتیه‌دار تبدیل شدند. برادران تاویانی برنده خرس طلایی جشنواره برلین برای «سزار باید بمیرد» در سال 2012 شدند. پس از مرگ ویتوریو، پائولو به تنهایی به فیلمسازی ادامه داد. فیلم «خداحافظ لئونورا/“Leonora Addio» در سال 2022 در جشنواره برلین به نمایش درآمد. او قرار بود “Canto Delle Meduse” را با موضوع پاندمی بسازد و فیلمبرداری را ماه آوریل آغاز کند که اجل مهلتش نداد.