بایگانی‌ها

فرار دوباره از زندان!

فرار دوباره از زندان!
فرار دوباره از زندان!

علی عابدی

در سال 2010، یعنی يك سال پس از اتمام سريال، ونتورث میلراحتمال بازگشت «فرار از زندان» را خيلي كم می‌‌دانست: « فكر مي‌كنم ما داستاني را روايت كرديم كه در تلويزيون خيلم كم اتفاق مي‌افتد، ما شايستگي يك پايان خوب را داشتيم كه اينكار را هم به خوبي انجام داديم.» اين حرف ميلر پس از اينكه سريال مايكل اسكوفيلد را تدفين كرد كاملاً منطقي بود.

پنج سال بعد ميلر و همكار سابقش دامینیک پرسل بار ديگر در سریال «فلش» همبازی شدند. شيمي خوب پرسل در نقش هيت ويو در كنار ميلر در نقش كاپيتان كولد جرقه‌اي بود كه گمانه‌زني‌ها را براي ادامه‌ی «فرار از زندان» بيشتر كرد.

پرسل مي‌گويد: «تصور مي‌كنم شبکه هميشه مايل به ادمه تولید فرار از زندان بوده است، اما خب ونتورث به نوعي از سريال بازنشسته شده بود.»

علاقه استوديو بالأخره ميلر را مجاب به ادامه همكاري كرد. با بازگشت او زنگ‌ها به صدا درآمد و فاكس بدون معطلي با بيانيه‌ی رسمي اعلام كرد كه سفارش 10 قسمت را به پل شیورینگ خالق اثر داده است. شیورینگ بعداً اعلام کرد با تلفیق دو اپیزود درهم، فصل پنجم تنها 9 قسمت خواهد داشت.

اما ماجرا از چه قرار است؟ پس از گذشت هفت سال از مرگ مایکل، برادرش لینکلن متوجه می‌شود که او زنده است و در زندانی در یمن گرفتار شده، پس برای نجات برادرش به یمن می‌رود.

اما چه شخصیت‌هایی باز خواهند گشت؟ مایکل و برادر گردن کلفتش لینکن باروز که دو رکن اصلی ماجرا هستند. دکتر سارا تانکردی همسر مایکل، فرناندو سوکره و بنجامین مایلس فرانکلین دوست و همبند سابق مایکل در زندان و پل کلرمن مأمور توبه کرده‌ی دولت هم در فصل جدید حظور دارند، البته که فرار از زندان بدون تئودور بگول فرار از زندان نمی‌شود! باقی کاراکترهای چهار فصل اول از جمله غایب بزرگ الکساندر ماهون در بازگشت سریال حضور ندارند.

قسمت اول این سریال کوتاه با عنوان رستاخیز بر روی آنتن رفته است. داستان غیر‌خلاقانه، ریتم تند و اکشن سطح پایین به همراه پرداخت ضعیف در ابتدای کار یک سریال کوتاه کمی ناامیدکننده است و نوید شروع یک کار سطح بالا را نمی‌دهد، آن هم در عصر طلایی تلویزیون و با وجود غول‌هایی مانند اچ‌‌بی‌او و نت‌فلیکس.

مشخص است که سازندگان سعی در بیدار کردن حس نوستالوژی بیننده داشته اند و حساب ویژه‌ای بر روی فرمول موفق خود در گذشته باز کرده اند. قابل ذکر است پل شیورینگ تاکنون چندین بار اعلام کرده فصل ششمی در کار نخواهد بود و این 9 قسمت پایان کار فرار از زندان است.

فقط می‌توان منتظر ماند و دید فرار از زندان در ادامه چه حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت.