بایگانی‌ها

پوستر رویداد فرهنگی- هنری صدای نمایشنامه نویس رونمایی شد

آیین رونمایی از پوستر رویداد فرهنگی- هنری صدای نمایشنامه نویس برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کانون نمایشنامه نویسان و مترجمان خانه تئاتر، آیین رونمایی از پوستر رویداد صدای نمایشنامه نویس به همت کانون نمایشنامه نویسان و مترجمان خانه تئاتر و با حضور اعضا هیئت مدیره این کانون آرام محضری ، شهرام احمدزاده، محمدرضا غریب زاده همچنین دبیر رویداد و اعضای این کانون در سالن اسکویی خانه تئاتر برپا شد.
هادی حوری دبیر رویداد طی سخنانی از لز‌وم دیده شدن و شنیده شدن نمایشنامه نویسی ایران گفت و این رویداد را به عنوان‌ یکی از قدم های مثبت برای جذب مخاطب عمومی و تخصصی مانند کارگردانان تئاتر ایران یاد کرد.
وی ادامه داد با توجه به اینکه دومین دوره این رویداد در حال برگزاری است امیدواریم بتوانیم با همکاری بخش خصوصی و ناشرین گرامی نمایشنامه های ارسالی به این رویداد را چاپ و در دسترس علاقه مندان قرار دهیم.
این نویسنده و کارگردان تئاتر ادامه داد بیش از سی در خواست به دبیرخانه این رویداد ارسال شده و استقبال بسیار خوبی از برپایی این اتفاق فرهنگی و هنری از طرف اعضا کانون نمایشنامه نویسان و مترجمان خانه تئاتر صورت گرفته است و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده است دومین دوره این رویداد در دو فصل مجزا برگزار شود که اولین فصل از سلسله نشست های صدای نمایشنامه نویس از اردیبهشت ماه سال جاری و با محوریت موضوع زنان در نمایشنامه های ایرانی آغاز خواهد شد.
گفتگو و رایزنی با سایر انجمن های خانه تئاتر و مشارکت اعضا این نهاد صنفی در برپایی این نشست ها همچنین رایزنی با پلتفرم های مختلف فروش بلیت و ارائه فرم جدیدی از خوانش نمایشنامه از دیگر موضوعاتی بود که دبیر این رویداد به آن اشاره کرد.
در ادامه این جلسه محمد خراط زاده از لزوم به کارگیری تمام طرفیت های موجود در فضای مجازی برای پوشش مناسب این رویداد گفت و از تاسیس صفحه رسمی این رویداد در فضاهای مختلف مجازی خبر داد.
محمد رضا غریب زاده عضو هیئت مدیره کانون نمایشنامه نویسان نیز با اشاره به اهمیت استفاده از ابزارهای چند رسانه ای برای بهتر دیده شدن این رویداد خبر از ساخت پادکست های این سلسله نمایشنامه خوانی ها داد.
همچنین مریم یاسین زاده مدیر روابط عمومی کانون نمایشنامه نویسان و مترجمان خانه تئاتر نیز در خصوص اهمیت پوشش خبری و اطلاع رسانی موثر این رویداد در راستای آشنا شدن کارگردانان با متون تازه نوشته شده نویسندگان و ایجاد تعامل دو طرفه بین نویسندگان و کارگردانان گفت و از آماده سازی اقلام تبلیغاتی و محتوایی مناسب برای هرچه بهتر دیده شدن این نشست ها خبر داد و اظهار امیدواری کرد با همکاری روابط عمومی خانه تئاتر و رسانه های مختلف اطلاع رسانی گسترده ای در خصوص این نشست های تخصصی صورت پذیرد.
در ادامه این جلسه و در قسمت پرسش و پاسخ حاضرین به ارائه نظرات خود در خصوص نحوه اجرای این رویداد پرداختند و در انتها نیز از پوستر این رویداد فرهنگی و هنری رونمایی شد.
فصل اول دومین دوره رویداد فرهنگی- هنری صدای نمایشنامه نویس از اردیبهشت ماه جاری برپا خواهد شد و طی آن متون مختلف نویسندگان حاضر در این رویداد خوانش خواهد شد.