بایگانی‌ها

فیلم تریلر «جنگ داخلی» رکورد زد

تریلر دیستوپیای (ویران‌شهری)«جنگ داخلی» ساخته الکس گارلند با فروش 25.7 میلیون دلاری در بازار آمریکای شمالی افتتاح شد و در صدر جدول قرار گرفت.. این نخستین فیلم کمپانی A24 است که برای افتتاحیه در آخر هفته رکورد زده است. همچنین بهترین فروش افتتاحیه سال را برای فیلمی با درجه‌بندی R داشته.

🔹پیش‌بینی شده بود که «جنگ داخلی» با فروش 15 تا 20 میلیون دلاری افتتاح شود اما فروش بلیت به حدی بود که از «موروثی» ساخته آری آستر (با فروش افتتاحیه 13.6 میلیون دلار در رده چهارم جدول هفتگی) پیشی گرفت. «موروثی» بهترین فروش افتتاحیه را برای کمپانی A24 در سال 2018 داشت. اما فروش «جنگ داخلی» با بازی کریستن دانست در نقش روزنامه‌نگاری که در آمریکای تقسیم شده به سفر می‌رود، به دلیل کنجکاوی میان سینماروها بوده است. که چطور فیلمی با تفکیک ایالت‌های جمهوری خواه/ دموکرات می‌فروشد؟ آیا موضوع در سالی که انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود ، شباهت به آمریکای کنونی دارد؟ و همچنین از فروش در سالن سینماهای آیمکس و دالبی سود برده. «جنگ داخلی» در بازار شهرهای لس‌انجلس، ال پاسو و تگزاس با استقبال روبرو شد، که ایالت‌هایی است که در فیلم با عنوان «نیروهای غربی» شناخته می‌شوند.

🔹بودجه «جنگ داخلی» 150 میلیون دلار بوده است و پرهزینه‌ترین فیلمی است که تاکنون کمپانی A24 دست به تولیدش زده و حق پخش فیلم را به بازارهای خارجی فروخته است. این هفته «جنگ داخلی» تنها فیلمی است که اکرانش را شروع کرده است. «گودزیلا و کونگ:امپراتوری جدید/“Godzilla x Kong: The New Empire”» دومین فیلم پرفروش هفته است. فیلم جدید کمپانی برادران وارنر و لجندری اینترتینمنت مدت دو هفته پرفروش‌ترین فیلم بود و مجموع فروش آن به 157.9 میلیون دلار رسیده است. در رده سوم جدول «شکارچیان روح:امپراتوری یخ‌زده/“Ghostbusters: Frozen Empire”» باقی ماند. این فیلم کمدی علمی-تخیلی پس از چهارمین هفته اکران توانست 96 میلیون دلار در آمریکای شمالی بفروشد و 160 میلیون دلار فروش جهانی «شکارچیان روح:امپراتوری یخ‌زده» بوده. بودجه فیلم 100 میلیون دلار است. انیمیشن «پاندای کونگ فو کار 4» محصول یونیورسال و دریم ورکس در ششمین هفته 5.2 میلیون دلار فروخت و در رده چهارم جدول فیلم‌های پرفروش قرار گرفت. «پاندای کونگ فو کار 4» در آمریکای شمالی 173 میلیون دلار فروخته. و هزینه تولیدش 85 میلیون دلار است. «تلماسه 2» فیلم پنجم جدول است که هفتمین هفته اکرانش را پشت سر می‌گذارد. فیلم در آمریکای شمالی بیش از 272 میلیون دلار فروخت و 683 میلیون دلار فروش جهانی داشته است. فیلم جدید دنی ویلنوو پرفروش‌ترین فیلم سال 2024 تا به امروز است.