بایگانی‌ها

اظهارات جنجالی جدید لارس فون تریه

اظهارات جنجالی جدید لارس فون تریه
اظهارات جنجالی جدید لارس فون تریه

لارس فون تریه چند وقتی است که سر و صداهای زیادی نداشته. چرا که بعد از آخرین فیلمش «نیمفومینیاک» در سال 2014 فیلمی هم نساخته. اما کم کم فون تریه در حال بیرون آمدن از سایه هاست چرا که کارهای فیلم «جدیدش خانه‌ای که جک ساخت» با بازی مت دیلون و اما ثورمن به نیمه رسیده‌است.

به تازگی او پس از مدتی با مجله دانمارکی سوندون به مناسبت رای‌گیری بهترین فیلم‌های دانمارکی قرن بیست و یک گفتگو کرده‌است. در این رای گیری «داگ ویل» به عنوان بهترین فیلم انتخاب شده‌است. به نظر می‌آید به دلیل شدت خشونت،  فون تریه خیلی از فیلمبرداری جک لذت نمی‌برد: «‌انتخاب بازیگران کار بسیار سختی بود. کسانی که کار را قبول کردند خیلی شجاعت به خرج دادند. من هم خیلی متعجب شدم چرا که امریکایی‌ها زیاد آدم‌های خشنی نیستند.»

از طرف دیگر فون تریه هنوز هم جریانات فیلم «مالیخولیا» و اتهاماتی که به بر سر نازی بودنش به او زدند را فراموش نکرده: «نکته‌ای که درباره هیتلر وجود دارد این است که او به یک برند تبدیل شده. هر چند برند خوبی نیست، در جهان تبلیغات به هر حال به یک برند تبدیل شده‌است.» همچنین فون تریه درباره دیوید لینچ و برادران کوئن صحبت کوتاهی کرده‌است: «دیوید لینچ و برادران کوئن دقیقا همان‌قدر از ناتورالیزم دور می‌شوند که من سلیقه‌ام هست، دیوید لینچ حداکثر عجیب و غریبی است که من می‌توانم تحمل کنم.»
اما آن چه که بیش از هر چیزی نظر مطبوعات را به خود جلب کرده صحبت فون تریه درباره هم وطنش نیکولاس ویندینگ رفن است این دو که قبلا با هم ارتباط نزدیکی داشته‌اند بعد‌ها به خاطر مشکلات شخصی دعواهای مطبوعاتی زیادی کرده‌اند. فون تریه: «او می‌توانست مرا از شکنجه رها کند.» بعد از کنفرانس مطبوعاتی‌ مالیخولیا که جریانات هیتلر آغاز شد.رفن روز بعد کنفرانس مطبوعاتی داشت. او می‌توانست بگوید لارنس یک احمق است و فیلم‌های بدی هم می‌سازد ولی یک نازی نیست. البته رفن هم سال پیش فون تریه را فرصت طلبی که از امریکایی‌ها استفاده می‌کند نامیده بود.