بایگانی‌ها

خطر برخورد با فضایی‌ها

خطر برخورد با فضایی‌ها
خطر برخورد با فضایی‌ها

ریدلی اسکات معتقد است موجودات فضایی وجود دارند. خبر بد این است که او نگاه خوش‌بینانه ای به این قضیه ندارد و معتقد است در صورت مواجهه با این موجودات، ما شانسی برای بقا نداریم. شاید می‌خواهید بگویید فیلم ساختن درباره موجودات فرازمینی (از جمله قسمت جدید بیگانه با نام پیمان که در راه است، یا دنباله جدید پرومتئوس) لزوما به معنی متخصص بودن اسکات در این حوزه نیست. اما شما هم می‌دانید اگر تخصص آن قدر اهمیت داشت، الان در شرایط کاملا متفاوتی زندگی می کردیم.

این فیلمساز به تازگی در مصاحبه ای اعلام کرده است: «من به موجودات ماورایی اعتقاد دارم. محققان در حال حاضر به یک آمار تقریبی درباره موجودات فرازمینی رسیده اند. آن ها معتقدند در حال حاضر در حدود 100 تا 200 هزار موجود تکامل یافته مثل ما در جهان زندگی می‌کنند. بنابراین اگر چیز قابل توجهی در آسمان دیدیم باید دنبالش برویم. چرا که آن ها خیلی باهوش‌تر از ما هستند، و اگر آن قدر احمق باشیم که برویم و آنها را به مبارزه بطلبیم، ظرف سه ثانیه از بین می‌رویم.»

اگر این موجود بیگانه چیزی شبیه زنومورف (موجود فضایی مجموعه فیلم های بیگانه) باشد، قطعا حق با اسکات است.

این کارگردان 79 ساله می‌گوید که هیچ وقت از ترساندن سینماروها خسته نمی‌شود: «زمانی که اولین بیگانه را ساختم متوجه شدم که باید مسئولیت پذیرتر رفتار کنم. چرا که برای مثال واکنش مردم نسبت به سکانس آشپزخانه (همان صحنه معروفی که سینه جان هرت شکافته شده و بیگانه از دل آن خارج می شود) فراتر از حد تصورم بود، و این حس خوبی نبود.»

اما فیلم بسیار موفقیت آمیز بود چرا که مردم این احساسات ناخوشایند را دوست دارند.

«در سکانس آشپزخانه همه زیر صندلی‌ها پنهان شده بودند. یادم هست زنی خودش را پشت صندلی قایم کرده بود، شوهرش هم او را محکم بغل کرده بود.» البته به نظر می آید خود اسکات اهل ترسیدن از این ماجراها نیست: «من از این چیزها نمی ترسم. چرا که یک تفنگ 9 میلیمتری در خانه دارم!»

«اگر مشکلی وجود داشته باشد سعی می‌کنم آن را با آرامش حل کنم. از نظر من صحنه ترسناک یعنی این که یک روز صبح سر صحنه فیلم بروی و 600 نفر به شما خیره شوند.»

اسکات که در سال 2003 مقام شوالیه را از ملکه بریتانیا دریافت کرده است، در فیلم بعدی خود به سراغ نبرد بریتانیا در جنگ جهانی دوم خواهد رفت.