بایگانی‌ها

بتمن انسانی با روح زخمی است

بتمن انسانی با روح زخمی است
بتمن انسانی با روح زخمی است

با کناره‌گیری بن افلک از کارگردانی «بتمن»، استودیوی برادران وارنر برای جلب رضایت طرفداران این ابرقهرمان ملزوم بود تا شخص ویژه‌ای را به عنوان کارگردان معرفی کند.

با استخدام مت ریوز، مرد پشت دوربین «کلاورفیلد» و «طلوع سیاره میمون‌ها» به‌نظر می‌رسد استودیو حتی هوشمندانه‌تر از انتخاب اول عمل کرده است، آن هم پس از انتقادهای تند و تیزی که دو محصول اخیرشان «بتن علیه سوپرمن» و «جوخه انتحار» از منتقدان و مخاطبان دریافت کردند.

مت ریوز که «نبرد سیاره میمون‌ها» را در نوبت اکران دارد، به عنوان کارگردان «بتمن» در مصاحبه‌ای این دو اثر را مقایسه کرده است.

«اتفاق عجیبی در زندگی یک آدم است که دو فرنچایز که بیش‌ترین ارتباط را در دوران کودکی با آن داشته به او سپرده شود. من در زمان کودکی ارتباط  و تعصب عجیبی روی شخصیت بتمن داشتم، چون او به عنوان یک ابرقهرمان، یک ابر انسان نیست، بلکه انسانی معمولی با روحی زخمی بوده که با حوادث تلخ گذشته‌اش دست و پنجه نرم می‌کند و به دنبال راهی برای ارتباط با دنیای اطرافش می‌گردد. او این ارتباط را در اصلاح دنیا پیدا کرده. شخصیت بتمن بسیار غنی است، همانند او سزار همین جنس ویژگی‌ها را دارد، دردمند از گذشته‌ای تلخ و در تلاش برای فردایی بهتر.»

دنیای سینمایی دی‌سی و وارنر هم‌چنان نتوانسته به موفقیت چشمگیر دیزنی و مارول دست پیدا کند. اما طرفداران بتمن بی‌صبرانه منتظر نمایش «لیگ عدالت» و دیدار دوباره با شوالیه تاریکی بر پرده‌ی سینماها هستند.