بایگانی‌ها

رازها و دروغ‌های «بازی تاج و تخت»

رازها و دروغ‌های «بازی تاج و تخت»
رازها و دروغ‌های «بازی تاج و تخت»

سینا بحیرایی

حال که سریال بازی تاج و تختاز نظر داستانی مسیری متفاوت از کتاب‌های جرج مارتین را در پیش گرفته است، شبکه HBO تلاش زیادی می‌کند که مانع درز اطلاعات داستانی مهم این فصل از سوی هواداران متعصب و البته بازیگران این مجموعه شود که گهگاهی به صورت ناخواسته، جزئیاتی کلیدی را بروز می‌دهند.

آن طور که ناتالی امانوئل بازیگر نقش میساندی می‌گوید، به خاطر عهدنامه‌های امنیتی تازه HBO، دیگر نباید انتظار داشته باشید که یکی از بازیگران مجموعه به صورت تصادفی یکی از صفحات فیلمنامه را در صفحه اینستاگرام خود قرار دهد.

امانوئل در این باره می‌گوید:

«آن ها نسبت به این مساله کاملا سخت گیر شده اند که فیلمنامه‌ها در اختیار چه کسی باشد و چگونه به دست ما برسد. فیلمنامه را به صورت دیجیتالی باید خواند. تا زمانی که فرآیند امنیتی تایید دو مرحله‌ای ایمیل‌های خود را فعال نکنیم، (در مرحله اول رمز داده می‌شود و در مرحله دوم معمولا شماره تلفن) فیلمنامه‌ها را برای ما ایمیل نمی‌کنند. نوشته‌های مخصوص مرحله دورخوانی را برای تمرین به ما می‌دهند. اما قبل از آن باید امضا کنیم و پیش از رفتن، نوشته‌ها را تحویل دهیم. اگر این کار را نکنیم دنبالمان می‌افتند و در نهایت آن ها را پس می‌گیرند!»

این مسائل حفاظتی البته مثمر ثمر هستند، اما باز هم نمی‌توانند مانع ورود هواداران به صحنه‌های فیلمبرداری شوند. چرا که از این طریق هم سرنخ‌های زیادی درباره قسمت‌های جدید سریال آشکار شده است. در حال حاضر شایعات زیادی وجود دارد که بخش قابل توجهی از فیلمنامه فصل هفتم در اینترنت منتشر شده است.

نیکولای کاستر- والدو، بازیگر نقش جیمی لنستر هم تایید کرده است که بخش پایانی سریال را می‌توان در اینترنت پیدا کرد. البته هواداران می‌دانند که بازیگران این سریال در حال حاضر تلاش زیادی می‌کنند که با ارائه اطلاعات غلط، مردم را منحرف کنند.

کاستر- والدو در این باره می‌گوید:

«اگر در اینترنت بگردید مطمئن باشید می توانید نقطه اوج سریال را پیدا کنید و بخوانید. شما خبر ندارید ولی بخش پایانی بازی تاج و تخت در اینترنت موجود است. البته واقعا کمتر کسی دوست دارد از این مساله خبر داشته باشد.»

به نوعی حق با اوست. در اینترنت نظریه‌ها و اطلاعات مختلف زیادی از سوی هواداران منتشر شده است. تشخیص این که کدام یک از این‌ها درست است، تقریبا غیرممکن است. آیا جیمی لنستر سرسی خواهر خود را می‌کشد؟ آیا جان اسنو همان شاهزاده موعود است؟ آیا هودور در قالب یک وایت واکر بازمی گردد؟ آیا سم راوی تمام این داستان است؟

وقتی پخش فصل جدید سریال چند ماه به تاخیر می‌افتد، نتیجه‌اش همین می شود. در این حالت فرصت زیادی برای بحث کردن و شایعه‌پراکنی داریم. حتما شما هم قبول دارید که همه ما نسبت به فصل هفت و سریال‌های فرعی (اسپین آف) که قرار است بر اساس این سریال ساخته شود، دچار وسواس شده ایم.

بله، سریال‌های فرعی هم در راه هستند و هواداران از این بابت کلی ذوق زده شده اند. HBO به تازگی تایید کرده است که چهار نویسنده را مسئول نگارش فیلم‌نامه‌ها کرده است. سخنگوی شبکه در این باره می‌گوید: «در دنیای عظیم و غنی که جرج مارتین خلق کرده است، آن ها به سراغ دوره‌های زمانی متفاوتی خواهند رفت.»

در حالی که این نویسنده‌ها مشغول استفاده از این فرصت عالی هستند و نگارش فیلمنامه را شروع کرده اند، اینترنت مملو از هوادارانی شده است که به اظهارنظر  و ارائه  پیشنهادات خود درباره این سریال‌های فرعی می‌پردازند. عده‌ای معتقدند هم‌چنان خانواده لنستر هم چنان باید حضور داشته باشند، عده‌ای طرفدار رمزی بولتون هستند. کاربر دیگری هم نوشته است که برای این سریال تازه باید قبرستان بزرگتری فراهم کنید. گروهی دیگر هم با شوخی به ترکیب این سریال با سریال‌های دیگر پرداخته اند. مثلا کاربری نوشته است که در سریال تازه، هم چون سریال مردگان متحرک ادارد استارک از قبر بیرون می آید و شروع به انتقام گیری می‌کند.

در مجموع با توجه به واکنش فوق العاده هوادارن، به نظر می‌رسد HBO با ساخت این سریال‌های فرعی، پروژه هوشمندانه‌ای را آغاز کرده است.