بایگانی‌ها

جایزه برای فیلم جنجالی فرانسوی

جایزه برای فیلم جنجالی فرانسوی
جایزه برای فیلم جنجالی فرانسوی

شب گذشته جوایز مستقل جشنواره کن 2017 اعلام شد و برندگان هر بخش معرفی شدند.

فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) برندگان جوایز امسال خود را اعلام کرد که جایزه اصلی به درام-مستند «120 تپش در دقیقه» ساخته روبین کامپیلو رسید. این فیلم که به ماجرای فعالان ایدز در دهه 80 میلادی می‌پردازد، با واکنش‌های مثبتی نیز مواجه شده و شانس کسب جوایز اصلی در مراسم اختتامیه امشب را نیز دارد.

در بخش نوعی نگاه فیپرشی نیز فیلم «نزدیکی» ساخته کانتمیر بالاگوف برنده جایزه شد. داستان فیلم درباره یک خانواده یهودی در روسیه اواخر دهه نود است که بر اثر یک گروگان‌گیری از هم می‌پاشد.

همچنین جایزه بخش دوهفته کارگردانان و هفته منتقدین نیز به «کارخانه پوچی» اثر پدرو پینیو اعطا شد. درام-کمدی-موزیکالی که داستان زندگی گروهی از کارگران را به‌تصویر می‌کشد که قصد تصرف کارخانه و تعطیل‌کردن آن را دارند، اما کارها طبق برنامه پیش نمی‌رود.

آلیسیا سیمون (آمریکا) رئیس هیات داوران این بخش بود و توماس آدیان (فرانسه)، رودریگو فونسه‌کا (برزیل)، باربارا لوری دولاشاریر (فرانسه)، ویدیاشانکار یویس (هند)، پیر پاگو (کانادا)، اِوا پیدرو (اسپانیا)، سیلوانا سیلوستری (ایتالیا) و موده اشتاینکی‌یر (نروژ) دیگر اعضای هیات داوران را تشکیل می‌دادند.