بایگانی‌ها

آخرین خبرها از جشنواره فیلم کودک

آخرین خبرها از جشنواره فیلم کودک
آخرین خبرها از جشنواره فیلم کودک

علیرضا رضاداد دبیر سی امین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان آخرین اطلاعات و جزئیات از برگزاری این رویداد سینمایی را که دراصفهان برگزار می‌شود، تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، علیرضا رضاداد دبیر سی‌امین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره برگزاری این دوره از جشنواره گفت: مرداد ماه سال گذشته تفاهمنامه ۵ ساله ای بین سازمان سینمایی، شهرداری اصفهان و بنیاد سینمایی فارابی منعقد و از مهر ماه همان سال هم مقدمات برگزاری سی امین دوره جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان آغاز شد. ما در این دوره ۲ تغییر متفاوت نسبت به دوره های گذشته داریم؛ یکی تفکیک نمایش ها و داوری های آثار کودک از نوجوان که این بحثی است که در دوره گذشته مطرح بود و به همین ترتیب پیشنهاد برگزاری ۲ جشنواره کودک و نوجوان مطرح و جشنواره دوره قبل با تمرکز روی آثار نوجوان برگزار شد.

وی افزود: با صحبت ها و مباحثی که با شورای سیاستگذاری سینمای کودک و نوجوان داشتیم به این جمع بندی رسیدیم که با توجه به نتایج دوره قبل هر ۲ بخش را به شکل رقابتی در یک زمان و در اصفهان برگزار کنیم و آنچه که تفاوت پیدا کند این باشد که داوری و نمایش های بخش کودک از نوجوان متفاوت شود و این تفکیک را در دل جشنواره داشته باشیم تا همه چیز به شکل تخصصی تر و با آن الگویی که شورای راهبری و سیاستگذاری سینمای کودک و نوجوان مصوب کرده است، انجام شود. بر همین اساس ما در حال حاضر مشغول انجام همین شیوه و روش هستیم.