بایگانی‌ها

جنگ، مرگ و اژدها!

جنگ، مرگ و اژدها!
جنگ، مرگ و اژدها!

ترجمه: علی فیاضی

سریال محبوب «بازی تاج و تخت» به آخر خود نزدیک می‌شود و جدای از این واقعیت دردناک که داستان‌های وستروس سال آینده تمام خواهد شد به هر حال مجبور است انتهای نخ‌ها را به هم بچسباند و نتیجه گیری کند.

 پس از نزدیک به 10 ماه بی‌خبری از این سریال چند وقتی است که همه جا پر از خبرهای شخصیت‌های وستروس و ایستروس است. در زیر به 9 پیشبینی اشاره می‌شود که نتیجه‌ی تحلیل عکس‌ها، تیزرها و به طور کل هر چیزی است که از فصل هفتم «بازی تاج و تخت» پخش شده.

 

  1. آخرین باری که دنریس دیده‌ شد در حال آوردن لشگرش به سمت وستروس بود. با توجه به این نما جنگ در یکی از مقرهای لنیسترها، یا در لنیس‌پورت یا در کسترلی‌راک اتفاق می‌افتد. دلیلش هم L قرمز در بالای صفحه است. اگر فرض کنیم دنریس در حال رقابت با یورون گریجوی است گرفتن لنیس‌پورت انتخاب تاکتیکی درستی است. این کار درواقع خط تدارکات لنیسترها را قطع می‌‎کند و از آن جایی که لنیس‌پورت کم‌تر از یک مایل با کسترلی راک محل خاندان لنیستر فاصله دارد برای حمله کردن به شیر‌ها موقعیت خوبی به آن‌ها می‌دهد.

  1. تصویر بالا نشان می‌دهد که تیریون مجسمه‌ی شیر کوچکی را از روی نقشه وسترس سرنگون می‌کند. استفاده از او برای حمله به مقر خاندان لنیسترها کاملاً تصمیم منطقی است. دلیلش هم واضح است هیچکس به اندازه‌ی او زمین‌های خاندان پدری‌اش را نمی‌شناسد. پس آیا قلعه‌ی قدیمی پدرش بهترین سپاس‌گذاری برای زحماتش نسبت به ملکه‌ی آینده نیست؟

  1. داووس، که ماه‌ها وقت صرف کرد تا به ارباب قدیمی‌اش بفهماند آدم‌ها را نباید بی‌هیچ دلیلی بگیرد و بسوزاند، در کلیپ دیالوگ مهمی می‌گوید:« اگر دشمنی‌مان را کنار نگذاریم خواهیم مرد. آن زمان دیگر مهم نیست اسکلت چه کسی روی تخت آهنی خواهد نشست.» داوس خوب نصیحت می‌کند، همیشه مشاور خوبی بوده و می‌داند چطور حرف بزند و آدم‌ها را قانع کند. ما نمی‌دانیم که داووس این دیالوگ را به چه کسی می‌گوید شاید جان اسنو شاید حتی دنریس اما اگر قصد داشته باشد که شمالی‌ها و تارگرین‌ها را متحد کند نباید تعجب کرد.

  1. در انتهای فصل ششم اتفاق مهمی بین سانسا و جان اسنو افتاد. پس از متحد شدنشان به نظر آمد سانسا خیلی خوشش نمی‌آید که مردم شمال جان اسنو را پادشاهشان بدانند. تریلر فصل هفتم شکاف بین سانسا و جان اسنو را پر رنگ‌تر نشان می‌دهد و لیتل فینگر به عنوان کاتالیزور این اختلاف حضور دارد. نمایی که مردم در حال تشویق جان اسنو هستند کات می‌شود به لرد بیلیش که قصد بازی دادن سانسا را دارد. با توجه به تصویر پایینی او همین‌طور قصد دارد چنین کاری درباره‌ی جان انجام هد. اما نمی‌دانیم چطور. لیتل‌فینگر باهوش است و هدفش مشخص. می‌خواهد جان اسنو را کنار بزند و با سانسا با هم حکومت کنند.

  1. بعد از چند بار تماشای تریلر به نکته‌ای در نمای بالا درباره‌ی صدا برمی‌خوریم. صدای نویز بک‌گراند در نمای بالا یا صدای موسیقی است یا صدای خر‌خر و به هر حال بعید است تصادفاً این جا گذاشته شده باشد. آخرین باری که آریا در سریال دیده شد در ریورلند در حال کشتن والدر فری بود. گرگ گمشده‌اش هم آخرین بار در فصل اول در ریورلند دیده شده است. منطقی به نظر می‌رسد که این دو با هم دوباره ملاقات کنند و همراه شوند.

  1. در نمای بالا هوا برفی است. از طرفی به نظر نمی‌رسد که آریا در حال عزیمت به سمت شمال باشد. هوای برفی احتمالاً نشانه‌ی این است که زمستان بالاخره به جنوب رسیده است. همچنین اگر اولویت آریا برگشت به خانواده‌اش بود همان اول که به وسترس رسید این کار انجام می‌داد. از این که اولین هدفش کشتن والدر فری بود می‌شود نتیجه گرفت که آریا فعلاً قصد چندانی برای برگشتن به زادگاهش و ملاقات با خانواده‌اش ندارد. اما به هر حال کمی ساده‌انگارانه است که فکر کنیم آریا تمام فصل را بدون ملاقات با خانواده‌اش می‌گذراند. احتمالاً چند وقتی را برای نزدیک شدن به سرسی صرف می‌کند و در نهایت خانواده‌اش راملاقات می‌کند.

  1. در طول سریال بسیاری دراین باره فکر می‌کردند که نبرد دو برادر هاوند (سگ تازی) و ماونتین (کوه) کی، کجا و چگونه اتفاق خواهد افتاد. آخرین باری که هاوند را دیده‌ایم در حال عزیمت به سمت شمال بود و با توجه به تریلر ماونتین در کینکزلندینگ خواهد ماند. پس احتمال دارد این دو هیچ نبردی با هم نداشته باشند. در حالی که احتمالاً ماونتین در این فصل خواهد مرد. شاید در دهان اژدها.

 

  1. بیایید با هم صادق باشیم. احتمال این که سرسی تا فصل بعد دوام بیاورد تقریباً نزدیک به صفر است. دور و برش پر از آدم‌هایی است که که مرده‌اش را می‌خواهند. او دیگر عملاً هیچ‌چیز برای از دست دادن ندارد و همین باعث می‌شود چیزی او را از انجام رفتارهای بی‌ملاحظه منع نکند. و خب مهم‌تر از همه‌ی این‌ها دقیقاً سه تا اژدها از دنریس کم‌تر دارد. پس این که تا همینجا هم زنده مانده خیلی شانس آورده. به هر حال بعید است که سرسی به فصل بعد برسد اما از لبخند مویانه‌اش مشخص است کسی به راحتی نمی‌تواند کینگز لندینگ را فتح کند.

  1. فقط به صورت جیمی در این نما نگاه کنید. جیمی فهمیده که در طرف بازنده قرار دارد و خوب می‌داند خواهرش چقدر دیوانه است. در جایی، در زمانی، سرسی جنگ را باخته و مستاصل و ناامید است. و این بار احتمالاً یک قدم فراتر خواهد گذاشت. شاید این دفعه سعی کند تمام کینگزلندینگ را به نابودی بکشاند و زمانی که بخواهد چنین کاری کند احتمالاً جیمی آن جا خواهد بود تا یک بار برای همیشه جلویش را بگیرد.