بایگانی‌ها

فیلم پر از تعلیق و کار کردن با ستاره پاپ

فیلم پر از تعلیق و کار کردن با ستاره پاپ
فیلم پر از تعلیق و کار کردن با ستاره پاپ

کریستوفر نولان تابستان امسال با یک فیلم پر سر و صدای دیگر به سینماها بازمی‌گردد تا بار دیگر ثابت کند که چرا گران‌ترین کارگردان حال حاضر دنیا است؛ «دانکرک» فیلمی متفاوت با آثار قبلی نولان که نبرد تاریخی دانکرک در جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند.

کریستوفر نولان درباره انتخاب هری استایلز خواننده پیشین گروه وان دایرکشن در فیلمی پر از ستاره‌های صاحب نام می‌گوید:

«وقتی بازیگران را انتخاب کردیم. چهره‌های صاحب نامی داشتیم اما برای سربازان کنار ساحل چند جوان گمنام می‌خواستیم. هری استایلز گمنام نبود اما پیشتربه عنوان بازیگر فیلمی بازی نکرده بود. پس از او تست بازیگری گرفتیم. من تقریبا از هزاران مرد جوان آزمون بازیگری گرفتم. اما هری نقش را بدست آورد.»

کریستوفر نولان به پرسشی درباره تردید استایلز برای پذیرفتن نقش پاسخی نمی‌دهد. نولان درباره انتخاب چنین موضوع تاریخی می‌گوید:

 «من پیشتر  فیلم‌های اکشن-تعلیقی ساخته بودم .دنبال یک موقعیت پارادوکسی می‌گشتم. موقعیتی که شما نتوانید راهی برای رهایی از آن تصور کنید. ماجرای دانکرک داستان گرفتار شدن و محاصر شدن در دانکرک است. نزدیک دانکرک آدم‌هایی زندگی می‌کردند اما برای‌شان اهمیتی نداشت و داستان چنین موقعیتی دارد. فیلم بیش از هرچیزی تعلیقی است. آنقدر که تریلری تعلیقی است فیلمی جنگی به حساب نمی‌آید. دانکرک یکی از مهم‌ترین موقعیت‌های تعلیقی تاریخ را داشت.»

«دانکرک» داستان یک عملیات نظامی واقعی در جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند. ۷۷ سال پیش  نیروهای متفقین در عملیاتی معجزه‌آسا گروهی از سربازان آلمانی را در منطقه دانکرک محاصره کردند. نولان قصد دارد که در فیلم جدید خود این عملیات را با کمک هویتما فن هویتما فیلمبردار، هانس زیمر موزیسین و بازیگرانی چون تام هاردی، کنت برانا، مارک رایلنس، سیلیان مورفی و هری استایلز به تصویر بکشد.

نولان هم‌چنین در کنار اما توماس و شرکت برادران وارنر، تهیه‌کننده فیلم هم هست. دانکرک در ۳۰ تیرماه (۲۱ جولای) به طور رسمی اکران می‌شود.