بایگانی‌ها

رکورد جدید برای عامر خان و سینمای هند

رکورد جدید برای عامر خان و سینمای هند
رکورد جدید برای عامر خان و سینمای هند

بار دیگر نیتش تیواری و عامرخان، کارگردان و سوپراستار بالیوود تاریخ‌ساز شدند. این درام ورزشی که پیش از این با عبور از رکورد 120 میلیون دلاری فیلم «پی.کی» عنوان پرفروش‌ترین فیلم هندی در سینماهای جهان را از آن خود کرده بود، امروز طبق اعلام رسمی از رقم 300 میلیون دلار گذشت تا در جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های غیرانگلیسی زبان تاریخ سینما به رتبه پنجم دست یابد. به گزارش فوربز، فروش جهانی بلیت‌های «دنگال» هم اکنون به 301 میلیون دلار رسیده است که تنها 179.8 میلیون دلار از این رقم از سینماهای چین و 84.4 میلیون دلار نیز از اکران در خود هندوستان به دست آمده است. این یعنی مجموع فروش فیلم خارج از دو کشور هند و چین تنها 35.8 میلیون دلار است.

در صدر این جدول، دو فیلم چینی قرار دارند: «پری دریایی» (533 میلیون دلار) و «شکار هیولا» (386 میلیون دلار). «دست نیافتنی» کمدی-درام محبوب فرانسوی ساخته سال 2011 نیز با 427 میلیون دلار در رده سوم قرار دارد. هرچند دنگال در انتهای اکران خود قرار دارد و با توجه به اختلاف فراوان، شانسی برای رسیدن به سه فیلم نخست ندارد، اما از آن‌جا که اکران چین همچنان با موفقیت درحال ادامه است، این فیلم هندی می‌تواند برای رسیدن به رتبه چهارم و تصاحب جایگاه انیمه ژاپنی «اسم تو» (354 میلیون دلار) امیدوار باشد.

«دنگال» که براساس داستانی واقعی ساخته شده، داستان کشتی گیر آماتوری به نام ماهاویر سینگ پوگات است که برخلاف فشارهای اجتماعی تصمیم می‌گیرد دو دختر خود را برای تبدیل شدن به کشتی‌گیران حرفه‌ای  در کلاس جهانی تمرین دهد. کمپانی دیزنی پخش فیلم را از ابتدای کریسمس در سینماهای آمریکا آغاز کرده است و تاکنون فروش فیلم در آمریکا نیز حدود 12 میلیون دلار بوده که برای یک فیلم هندی رقم امیدوارکننده‌ای است. ساخ تانوار، فاطمه صنا شیخ و سانیا مالهوترا از دیگر بازیگران فیلم هستند.