بایگانی‌ها

عمیق، تکان‌دهنده و اندوه‌بار!

عمیق، تکان‌دهنده و اندوه‌بار!
عمیق، تکان‌دهنده و اندوه‌بار!

استودیوها حالا به خوبی می‌دانند که منتقدان و نمره‌هاشان چطور در سایت‌هایی مثل راتن تومیتو و متا کریتیک می‌تواند سرنوشت گیشه‌شان را معلوم کند. به همین دلیل زمانی که استودیو برای نمایش منتقدان و خبرنگاران فیلمش ممانعت می‌کند می‌توان فهمید که حداقل از واکنش‌ها به فیلم مطمئن نیستند. اما اگر برعکس از چند هفته قبل فیلم را نمایش دهند و حتی اجازه دهند که منتقدان درباره‌ی فیلم توییت کنند یعنی که از فیلمشان به اندازه کافی مطمئنند.

 به نظر می‌رسد که فاکس به «نبرد سیاره‌ی میمون‌ها» چنین اعتمادی دارد. در تابستانی که پر از بلاک باسترهای بزرگ و دهان پرکن است آن طور که از واکنش‌ها به نظر می‌رسد «نبرد سیاره‌ی میمون‌ها» جزو برندگان قطعی این فصل است. سومین فیلم از سه گانه سیاره‌ی میمون‌ها به نظر می‌رسد برعکس طلسم همیشگی سومین فیلم سه گانه‌های هالیوودی قرار است به بهترین اثر این مجموعه تبدیل شود. تا جایی که حتی بعضی‌ها احتمال داده اند این فیلم در فصل جوایز هم شانس دیدن شدن پیدا کند.

 داستان «نبرد سیاره میمون‌ها» دو سال بعد از ماجراهای فیلم دوم اتفاق می‌افتد و دیگر خبری از شخصیت‌های انسانی فیلم‌‌های قبلی نیست. این بار رهبری انسان‌ها را کلنل با بازی وودی هرلسون بر عهده دارد، یک فرمانده نظامی که کمر بسته به نابودی میمون‌ها و تنها راه پیروزی را هم از میان برداشتن سزار می‌داند.

اگر قسمت‌های قبلی درباره‌ی شکل‌گیری یک تمدن جدید از دل توحش و اهمیت برخورد دو فرهنگ متفاوت بود، داستان این بار درباره‌ی تقابل ناگزیر دو نیروی متقابل است. زمانی که دیگر مذاکره و روابط مسالمت‌آمیز به بن‌بست رسیده و رقابت بر سر قدرت به خون و گلوله رسیده است.

همانطور که «طلوع سیاره‌ میمون‌ها» در قالب یک داستان علمی-تخیلی نگاه عمیقی داشت به مفاهیمی چون انقلاب و قدرت، باید دید که «نبرد سیاره میمون‌ها» درباره‌ی جنگ چه می‌گوید. به ویژه که نمایش فیلم در دوران ریاست جمهوری دانلد ترامپ و هواداران تندرو و جنگ‌طلبش می‌تواند آبستن تعابیر و تفاسیر تازه‌ای باشد.

«نبرد سیاره میمون‌ها» جولای (تیر ماه) در سینماهای جهان به روی پرده خواهد رفت و پیش‌بینی می‌شود که یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال باشد.

بخشی از اولین واکنش‌های منتقدان را می‌توانید در ادامه مرور کنید:

اسکات منتز(منتقد و تهیه‌کننده تلویزیونی): رسمی! نبرد سیاره‌ی میمون‌ها خارق‌العاده، عمیق، حماسی و سیاه است. یکی از بهترین سه‌گانه‌های تمام دوران‌ها.

نیجل ام اسمیت (ایندی وایر): نبرد سیاره‌ی میمون‌ها اندوه بار ترین بلاک باستری است که تا به حال دیده ام.

هری نولس(انجمن منتقدان فیلم آستین): نبرد سیاره ی میمون‌ها یک پدیده است. می‌توانستم تا آخرین زندگی برف و کوهستان‌ها را تماشا کنم.
گری دریک  (دبیر رات تومیتوز): اگر فکر می‌کنید بعد از دیدن فیلم وولورین احساسی برایتان نمانده است. بهتر است نبرد سیاره‌ی میمون‌ها را نگاه کنید.

آخرین ویدیوی منتشر شده از فیلم را درد نیای تصویر آنلاین تماشا کنید: