بایگانی‌ها

خداحافظی غیرمنتظره از بازیگری

خداحافظی غیرمنتظره از بازیگری
خداحافظی غیرمنتظره از بازیگری

یکی از بزرگترین بازیگران زنده‌ی دنیا اعلام کرد که از بازیگری خداحافظی می‌کند. این تصمیم غافلگیرکننده را بازیگری گرفته که اصولا با هر فیلمش تماشاگر را غافلگیر می‌کند: دنیل دی لوییس!

دنیل دی لوئیس به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیگران تاریخ سینما، و شاید افراطی‌ترین بازیگر در سبک متد، کم‌ترین حواشی و خبرسازی را به عنوان یک ستاره‌ی هالیوودی دارا است.

کسی که در طول سالیان دراز فعالیت هنری‌اش شاید تنها زمان اکران فیلم‌ها و دریافت جوایز متعدد به سوژه‌ی روز رسانه‌ها تبدیل شده است. خبر خداحافظی او از دنیای بازیگری و اعلام غیر منتظره، خاص و بدون بیان هیچ دلیل خاصش توسط مدیر برنامه‌های او، محافل خبری را پر کرده است و شاید تنها اتفاقی محسوب می‌شد که تا اکران فیلم بعدی‌اش می‌توانست به تیتر بیش‌تر رسانه‌ها تبدیل شود.

او پیش از یک بار در اوج شهرت و قبل از «دار و دسته‌ی نیویورکی» از سینما خداحافظی کرده بود که به اصرار مارتین اسکورسیزی برای ایفای نقش بیل قصاب در فیلمش بار دیگر به بازیگری بازگشت. دی لوئیس همواره اذعان داشته که اگر بازیگرنمی‌شد هیچ جایگاه دیگری در اجتماع برایش وجود نداشته است. او با داشتن سه جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از آکادمی اسکار برای نقش‌های دانیل پلین‌ویو در فیلم «خون به پا خواهد شد»، کریستی براون در فیلم «پای چپ من» و آبراهام لینکلن در فیلم «لینکلن»، پرافتخارترین بازیگر مرد هالیوود محسوب می‌شود.

آخرین فیلم او Phantom Thread همکاری مجددش پس از «خون به پا خواهد شد»، پل توماس اندرسن است که در 25 دسامبر 2017 اکران خواهد شد. باید دید که آیا این همکاری واقعا آخرین حضور او بر پرده‌ی سینما است یا آن که باز هم نقشی نوشته خواهد شد که او را برای بازگشت به بازیگری وسوسه کند؟