بایگانی‌ها

دعوت آکادمی اسکار از سینماگران ایرانی

دعوت آکادمی اسکار از سینماگران ایرانی
دعوت آکادمی اسکار از سینماگران ایرانی

آکادمی اسکار در تلاش است تا هرچه بیشتر از تبعیض و تک‌صدایی فاصله بگیرد و  پذیرای نژادها و سلیقه‌های مختلف باشد. جدیدترین اقدام در این راستا، دعوت از سینماگران بین‌المللی برای عضویت در آکادمی است.

آکادمی علوم و فنون سینمایی آمریکا (اسکار) 774 سینماگر از 57 کشور مختلف را به این مجموعه دعوت کرده که با احتساب اعضای جدید شمار اعضای آکادمی به 8500 نفر خواهد رسید. نکته جالب حضور 9 چهره ایرانی در میان اعضای جدید دعوت شده به آکادمی است. این سینماگران ایرانی عبارتند از: لیلا حاتمی، گلشیفته فراهانی، نازنین بنیادی (بازیگر)، محمد رسول‌اف (کارگردان)، بهمن قبادی (فیلمنامه‌نویس)، محمدرضا دلپاک (صدابردار)، هایده صفی‌یاری (تدوینگر)، محسن موسوی (طراح جلوه‌های ویژه) و هنگامه پناهی (پخش‌کننده).

البته حضور ایرانی‌ها تنها نکته مهم و قابل بحث این تصمیم آکادمی نیست. خیلی از سینماگران مشهور از این پس عضور آکادمی خواهند بود. مانند گای ریچی، فاتح آکین، کیم کی دوک، امت اسکالانته، تاکاشی میکه، بری جنکینز، تام فورد و جردن پیل کمدین که با «برو بیرون» اولین کارگردانی خودش را امسال تجربه کرد.

در میان بازیگران هم مدعو آکادمی هم نام‌های سرشناسی چون مونیکا بلوچی، ویگو مورتنسن، کریس پرت، آدام درایور، گال گادوت، شارلوت گینزبورگ، شیلین وودلی، کریستن استوارت، روث نگا و نائومی هریس به چشم می‌خورد.

علاوه بر این سران استودیوهای بزرگ و کوچک هالیوودی، از مترو گلدوین می‌یر تا لاینزگیت، به اعضای آکادمی اضافه شده‌اند.